Regulamin


Czytelniku...
1. Jesli czytasz, staraj sie to robic ze zrozumieniem. W przypadku sklonnosci depresyjnych, braku poczucia humoru, dystansu do siebie i otaczajacego Cie swiata, lepiej nie czytaj.
2. Blog zawiera tresci oparte na pogladach autorki, nie TWOICH.

3. Nie ma obowiazku podzielania moich pogladow, natomiast jest obowiazek poszanowania mojego prawa do ich posiadania i gloszenia tutaj.
4. Nawet jesli odnosisz wrazenie, ze cos co czytasz dotyczy Ciebie, to tylko Ci sie tak wydaje. Pisze tylko o ludziach, ktorzy sa dla mnie wazni.
5. Tak naprawde to na swiecie sa tylko trzy wazne dla mnie osoby:
a) ja
b) ja
c) jeszcze raz JA:)
6. Komentowanie mile widziane i cenione, ale pamietaj, TWOJ komentarz swiadczy o Tobie, nie o mnie.
7. Blog zawiera slowa uznane ogolnie za nieparlamentarne, jesli Cie to gorszy, przestan czytac teraz.
8. Blog jest otwarty dla wszystkich, ale nie ma obowiazku czytania, robisz to z wlasnej nieprzymuszonej woli i na wlasne ryzyko.
9. Wszystkie teksty i zdjecia zawarte na blogu sa wlasnoscia prywatna autorki. Kopiowanie i rozpowszechnianie bez zgody autorki podlega karze z artykulu o prawach autorskich.
10. W przypadkach watpliwosci, czytaj te instrukcje wielokrotnie, az do skutku.

Stardust

Friday, November 7, 2008

Skad ta nienawisc?

Pisalam chyba wczesniej ze od 60 godzin na mojej twarzy gosci staly usmiech a w glowie brzmi chorek aniolkow i to wszystko z radosci spowodowanej wyborem Obamy na Prezydenta. Juz myslalam, ze tak mi sie ostanie, ale okazuje sie, ze na wszystko znajdzie sie odpowiednie lekarstwo. Mianowicie wczoraj wieczorem z nudow wlazlam na polskie strony gazet przeroznistych i wiadomosci...no i usmiech mi przybladl.
Skad w ludziach tyle nienawisci do odmiennosci?? Nie moge tego zrozumiec, absolutny brak tolerancji, na forach teraz przesciguja sie w wymyslnym przeksztalcaniu nazwiska dopiero co wybranego Prezydenta Stanow. Pojawily sie slowa jak "brudas, czarnuch, plantacja bawelny" doprawdy az ciezko pomyslec, ze w cywilizowanym kraju, w sercu Europy ludzie moga tak myslec.
I to pewnie ludzie, ktorzy nigdy w zyciu nie mieli okazji zobaczyc czarnoskorego czlowieka, a jesli widzieli to na obrazku, albo z bardzo daleka ... moze nawet przez ocean.
Teraz sie nie dziwie, ze Polacy sa odbierani tak a nie inaczej przez reszte swiata.
A tak naprawde to czymze sie rozni Polak od czarnego?? poza kolorem skory??
Mieszkam tu 24 lata i naprawde nie widze roznicy, harlem wcale nie jest dla mnie bardziej niebezpieczny niz greenpoint poznym wieczorem, zwlaszcza przy okazji slawnych imienin.
Mam klientki roznej narodowosci, roznego koloru skory, w tym nawet jedna Polke i moze to dobrze, ze tylko jedna... Mam wsrod nich kilka czarnych kobiet, ktorym w zyciu juz nie zdaze dorownac manierami prawdziwej damy. Boszeeee jak mozna tak myslec i pisac o drugim czlowieku???
Ciekawa jestem jakbysmy my wszyscy wygladali gdyby to naszych przodkow ktos przywiozl w lancuchach na inny kontynent jako niewolnikow. A oni potrafili sie podniesc i nie bylo im latwo.
Bo wbrew temu co sie mowi oficjalnie, ze Lincoln zniosl niewolnictwo, to rasizm pozostal i pozostala segregacja. I w jakis dziwny sposob jestem sklonna bardziej zrozumiec ten tutejszy rasizm, bo zyje tu jeszcze pokolenie, ktore pamieta tamte czasy, pokolenie, ktoremu od dziecka wmawiano, ze bialy jest lepszy.
Ale skad sie to bierze w Polsce??
Czym sie rozni czarny menel od bialego menela ?? a czym sie rozni wyksztalcony bialy od wyksztalconego czarnego?? Na drugie pytanie znajduje tylko jedna odpowiedz, tym ze temu czarnemu bylo duzo trudniej zdobyc wyksztalcenie, bo musial sie przebic przez sciane rasizmu, a jednak to zrobil.
No to do rasizmu musze jeszcze dodac antysemityzm.. Jedna z moich znajomych tutaj Polek zapytala mnie kiedys, dlaczego na kazdym kroku podkreslam, ze Wspanialy jest Zydem, bo przeciez (w/g Niej) tego nie widac, wiec po co ja o tym mowie??
Bo ja sie tego nie wstydze, jestem tak samo dumna z Jego religii jak z mojej !!!!!
Jestem tak samo dumna z Jego narodowosci jak z mojej .... chociaz z mojej po przeczytaniu tego co wczoraj przeczytalam mam duzo mniej powodow do dumy.
Kurwa mam dosc jedynego slusznego obywatelstwa, jedynej sluszenej religii, a przede wszystkim mam dosc jedynie slusznego koloru skory!!!!!!!!!!!!!!!!!
I tylko od dzisiaj juz chyba nie bede miala argumentow zeby bronic narodowosci, w ktorej sie urodzilam i jak uslysze "polaczek" to chyba to przemilcze.

Stardust zaszokowana

44 comments:

  1. Masz rację, ale...nie denerwuj się tak, nie warto :).

    Polacy nie są jedynymi rasistami, czy antysemitami. Faktem jest, że poziom kultury w niektórych miejscach (vide net), no i krąg kulturowy powodują, że więcej polskich śladów rasizmu widać, niż np, węgierskich. Ale..
    Generalizując, to większość ludzi jest rasistami, tylko niektórzy głośno o tym nie mówią, albo jak mówią, to odpowiednio dobierają słowa.
    Mnie kiedyś wyzwał facet na ulicy, jak zajęłam ponoć jego miejsce parkingowe. Jakbym była ciemnoskóra, to pewnie oberwałoby mi się od czarnuchów - a tak, usłyszałam, że jestem zapyziały okularnik :) Wskazuje to tylko na to, że większość ludzi uważa, że jednostki (mniejszości) wyróżniające się (niezależnie od tego, czym się wyróżniają) są fe, a konformistyczne, umundurowane społeczeństwo jest cacy.
    Jeszcze kłaniają się stereotypy zaczerpnięte z mediów.
    No i cóż.

    Co pozostaje? Wychowywanie młodzieży w poszanowaniu drugiego człowieka, i separowanie się od osób agresywnie nietolerancyjnych, tym bardziej, jeśli nawet nie są w stanie merytorycznie dyskutować o swoich poglądach.
    Przynajmniej ja tak robię.

    ReplyDelete
  2. ->Kamyk, masz swieta racje. Sama sobie jestem winna, bo mnie diabli podkusili zeby wejsc tam i czytac.
    Mimo to na wychowanie mlodziezy bym tak ostro nie stawiala, bo przeciez skads ta mlodziez bierze wzorce.

    ReplyDelete
  3. Ja mówię o wychowywaniu w sensie wychowywania a nie hodowania :) Może nie pasem i klęczeniem na grochu, ale na pewno uwagą i rozmową powinno się wychowywać. Zresztą co ja tam wiem, swoich dzieci nie mam, a z cudzymi łatwiej się rozmawia.
    Ale rozwiązanie i tak musi być jakieś, no nie? :)

    ReplyDelete
  4. Wlasnie tak sobie mysle, jak to sie stalo, ze przez pierwsze 30 lat zycia, zylam w kraju gdzie byla jedna religia, jedna nacja, jeden jezyk i jeden kolor skory a jednak mialam od poczatku szacunek do innych religii, nacji, jezykow, ras. Moi rodzice tez nie pochodzili z zadnych wyzszych sfer swiadomosci. No kurde jak to sie stalo?? przeciez mialam naprawde minimlne szanse wyrosnac na takiego Stardusta. A jednak jestem z ogromna miloscia i szacunkiem dla Innych, bo tego samego oczekuje od Innych w stosunku do mojej osoby. Moze po prostu nalezy pamietac, ze jest sie tylko czlowiekiem i to wcale nie innym od pozostalych... z tymi samymi wadami i zaletami. Nie wiem, ale tez nie potrafie przestac o tym myslec, bo to mnie bardzo boli. Boli mnie takie zaslepienie, takie wywyzszanie sie ponad Innych tylko dlatego, ze "Inny wyglada inaczej". Ale przeciez dla "Innego" to my wlasnie wygladamy inaczej i moze wlasnie niepoprawnie. Czy to tak trudno zrozumiec, ze ten bol, ktory zadajemy Innym bolalby nas tak samo, gdyby to nam go zadano??

    ReplyDelete
  5. Masz całkowitą rację, tylko to o czym piszesz wymaga empatii i minimalnej akceptacji siebie. W końcu jak szanować innych, jak szacunku brak dla siebie?
    A co do nietolerancji, nie trzeba mieć innego wyznania czy koloru skóry. Ja jestem cudzoziemcem w Polsce i wierz mi, mimo braku akcentu, to i tak mi się dostało i dostaje. Wystarczy, jak pokazuję swoją kartę pobytu czy nazwisko podaję. Z drugiej strony, spotykam się też z życzliwością, więc jakoś to się tam wyrównuje, i już nie zwracam na to uwagi.

    ReplyDelete
  6. Oj Starust chyba przesadzasz, nie wiem gdzie Cię zaniosło, ale są pewne miejsca w swiecie i necie, gdzie na pewno usłyszysz i przeczytasz coś złego.
    Większość komentarzy jest przychylna, ja się nie zetknęłam z opiniami, które opisujesz a śledzę prasę i tv

    ReplyDelete
  7. posłuchaj Stardus - mój Grubel wychowany w rodzinie bardzo wierzącej acz nie moherowej, wychowywany był w szacunku do WSZYSTKICH.
    Dziś niestety jaki ma stosunek wiesz, bo parę dni temu pisałam o tym u siebie.
    Gdy zapytałam Go o Obamę stwierdził, że dobrze się stało, bo gdyby ten drugi to dopiero byłaby rzeź.
    Chodzi mi o to, ze nie do wszystkich i nie na każdych ma "podniesiony pistolet";)

    ReplyDelete
  8. ->Petronnella, staralam sie wlasnie poszukac tego konkretnego forum, no ale niestety teraz mi sie juz pewnie nie uda.. Szkoda, zebym wiedziala to zachowalabym link, ale tego nie zrobilam nastepnym razem bede madrzejsza.
    Ja wiem, ze Ty zdecydowanie sledzisz prase i tv, ale ja nie mowie o srodkach masowego przekazu, tylko o forach, ktore dzialaja przy tych np. gazetach. Wiadomo, ze redaktor zaden nie napisze 'prezydentem USA zostal czarnuch" ale czytelnicy artykulu tak to komentuja. Chodzi mi o poglady spoleczenstwa, o ten normalny przekroj. I wierz mi takie slowa w tej chwili padaja, tak jak juz kiedys natknelam sie na 'parchy, pejsacze' w stosunku do Zydow. Zdaje sobie sprawe, ze rasizm roznego rodzaju istnieje, ale naprawde nie spotykam sie z takimi okresleniami na forach amerykanskich. Nawet jak komus sie nie podoba w konkretnej sytuacji postawa Izraela (mnie osobiscie sie czesto nie podoba) to zamiast rzucac wyzwiskami dyskutuje sie argumentami.

    ReplyDelete
  9. ->Flavvi i nie tylko, ja nie oskarzam jednostek, bo do tego nie mam zadnego prawa. Napisalam to u Ciebie, ze kazdy ma prawo do wlasnych przekonan i ja nie jestem od tego, zeby kogos oceniac. Przeraza mnie ogolna postawa, dokladnie trafilam w tych moich wedrowkach na forum, na ktorym byl caly watek poswiecony przeksztalcaniu nazwiska Barack Obama i wlasnie tam przescigiwanie sie w pomyslach. Naprawde zaluje, ze nie zachowalam linkow, ale tego juz nie cofne, a jak czlowiek chodzi po necie to wiecie jak to jest, tu kliknie, tam kliknie i za chwile sam nie wie gdzie i skad sie w danym miejscu znalazl. Ja rozumuje w ten sposob, ze jesli takie slowa padaja na forum, to znaczy, ze one maja gdzies zrodlo. Juz kiedys pisalam, ze moja osobista babcia byla rasistka ale babcia sie urodzila w 1900 roku i nigdy w zyciu nie nauczyla sie pisac jakkolwiek umiala czytac. Trudno od takiej osoby wymagac swiadomosci politycznej czy socjalnej. Natomiast 100 lat pozniej w dobie globalizmu to niestety ja odbieram tak wlasnie jak odbieram. Nie wyobrazam sobie zebym nie zareagowala gdyby moje dziecko kiedys cos takiego powiedzialo o innej grupie socjalnej. No moze bedzie latwiej przyjac, ze to ja jestem popierdlolona (pewnie jestem)i takie obrazanie za innosc odbieram bolesnie i personalnie.

    ReplyDelete
  10. Dziękuję Ci za Petronnellę - to będzie moje drugie imię:)
    Stardust ja dlatego nie czytam forów,bo tam są najgorsze szumowiny.
    I wierzę, że padały tam te wszystkie wyzwiska, ale moim zdaniem to nie jest MIARODAJNE.
    W żadnej rozmowie i to nie tylko ze znajomymi, ale w sklepie, czy w pracy nie słyszałam takich określeń.
    One z pewnością gdzieś na marginesie istnieją, ale nie są normą.
    I wybacz, że użyję, tego argumentu, ale jestem na miejscu i raczej wiem jak się komentuje ten wybór, także na ulicy.
    Większośc Polaków była po stronie Obamy i mimo, tego, że nie obiecywał im wiz.
    ZMIARKUJ dziewczyno:)

    November 7, 2008 3:36 PM

    ReplyDelete
  11. acha to że większość Polaków była po stronie Obamy, nie wynika z mojego przekonania, tylko z sondaży, robionych przez różne firmy w rożnych momentach kampanii

    ReplyDelete
  12. ->Prunnella, przepraszam nie mam pojecia skad mi sie wziela ta Petronella a w zasadzie to wiem, bo pracowalam kiedys z takowa, tylko myslalam, ze juz mi dawno wyszla z systemu z moczem. A tu popatrz w takiej chwili. No sorry, no ... Ja Cie zapewniam, ze juz wiecej nie wleze na zadne fora, laze tutaj po roznych forach, ale jakos nie wolno na nich uzywac 'wyrazow" no i generalnie to raczej wypowiadaja sie ludzie majacy pojecie o tym o czym mowia. No dobra juz mnie cholera minela.... uuuffff Querwa zebym byla mlodsza to moglabym to zwalic na PMS a teraz to juz widocznie moj charakterek:))))

    ReplyDelete
  13. Stardust Petronella mi się bardzo podoba:)
    Mniej podoba mi się to uogólnienie na temat tej nienawiści, którą Polacy rzekomo czują do Obamy.

    I wybacz trudno mi uwierzyć, że na amerykańskich forach w przeciwieństwie do polskich wypowiadają się same kompetentne aniołki.
    Mogą mieć najwyżej sprawniejszych moderatorów.
    Stradust WYLUZJ

    ReplyDelete
  14. Stardust - ja też czytałam takie komentarze (strony Ci nie podam, no chyba, że będziesz nalegać).Nie przejmowałabym się tym tak bardzo biorąc pod uwage fakt, że na takich forach pisza przeważnie głupie 13 letnie siksy. Ludzie poważni nie bawia sie w komentowanie.
    Chciałam Ci tylko powiedzieć, że ja w najbliższym otoczeniu mam 2 super rasistów..
    Napisze o tym notkę na moim blogu jak znajdę czas.
    A co do nazwiska...
    Mam w tej chwili takie,typowo polskie, że nawet w pracy mi je przekręcali przy każdej okazji...
    Widocznie ludzion ciężko zapamiętać poprawną pisownię 5 liter..
    Miłego dnia

    ReplyDelete
  15. Wniosek nasuwa mi sie jeden - nie czytac polskich portali a juz na pewno trzymac sie z dala od komentarzy internautow bo mozna nabawic sie bolu glowy. Ja juz od jakiegos czasu przegladam tylko naglowki i nic wiecej.
    Ludzie (nie powiem Polacy - zeby nie rozniecac ognia) uwazaja sie za tolerancyjnych a tak naprawde nimi nie sa. Nie patrzymy na czlowieka jako osobe tylko jako rase, narodowosc itp. Ty mieszkasz w tyglu kulturowym i rasowym wiec dla Ciebie widok innej nacji na ulicy to norma. Mnie jest wszystko jedno skad sie pochodzi, w jakim jezyku sie mowi i w co sie wierzy. Ale znam takich co nie podadza reki komus kto nie jest bialy. Zal dupe sciska jak sie takie cos widzi bo podobno nalezymy do krajow cywilizowanych....podobno.

    ReplyDelete
  16. Zapomnialam odpowiedziec :Skad ta nienawisc" - otoz ze zwyklej zawisci, zazdrosci i zlosci. Stad, ze widzimy czarnego czlowieka ktory swoja wytrwaloscia do czegos doszedl (pewnie nie bylo mu latwo) a dla wiekszosci powinien siedziec na drzewie i zrywac babany albo albo polowac najlepiej z dzida, bo przeciez tylko do tego czarny sie nadaje.
    Ech....z tego wszystkiego mnie szlag trafia.

    ReplyDelete
  17. Sardust ja sie Tobie nie dziwie. To tez prawda ze W POLSCE NIE KAZDY TO PRAWICOWY RASISTA i ze na forach wypowiadaja sie czesto niedojrzale mety ale... niestety wlasnie w Polsce zétknelam sie mocniej z rasizmem i skrajna wrecz godna Hitlera prawicowoscia niz w Niemczech.

    Moja mama miala kiedys przyjaciela Sryjczyka bardzo milego i inteligentnego czlowieka myslisz ze za nia nie wolano arabska dziwka? Sporadycznie i bylo to 35 lat temu a jednak... Tak jak my to znaczy ja bylism szwaby itp. Nie zawsze i wszedzie a jednak. paniusie z przekasem komentujace "no ma takie dziecko kaleke (dla tych co nie wiedza urodzilam sie z porazeniem mozgowym) bo nie miala z ojciem dziecka (tym szwabem) slubu koscielnego, a powinna bo prawdziwa Polka Niemca by nie chciala. to tylko kilka przykladow i zeby je poznac trzeba miec moze doswiadczenia z drugiej strony to znaczy byc innym i..wtedy wlasnie wyzwalaja sie takie mety. Co mnie ednak razi - taki efora nie sa w aden sposob kontrolowane i przez milczace przyzwolenie sprawiaja wrazenie opinni "normalnych".

    Tu dodam ze oczywiscie wiekszosc Polakow taka nie jest to wiem,lecz takiego otwartego nazizmu/negacji rasizmu nie przezylam w Niemczech. Choc wiem ze we wschodnich (dawnych)sporo tego jest, chodzi o to ze niezadowolenie, wine i zwykla zawisc lepiej zrzucic na tych "innych" i takie nurty nasilaja sie w czasach kryzysu.
    Wiem jednak ze gdybym byla uchodzca spotkal by mnie taki razizm i tutaj. Nawet jesli grozi to w Niemczech wiezieniem rodzac oficialnie kwiatki w stylu: jesli powiem ze ktos jest idíota a on jest przypadkiem innego koloru skory badz Zydem moze mnie podac do sadu i szybko podpadnie moja ocena pod rasizm choc nie jest bo dla mnie jesli juz bylby idiota bo durny a nie bo czarny.

    O rasizmie na codzien czyli zwyklej glupocie pisalam juz w przedostatnim poscie

    ReplyDelete
  18. Sprostowanie bo nie zaowazylam bledow i wyszlo troche hmmm...metnie :-)

    jesli powiem ze ktos jest idíota a on jest przypadkiem innego koloru skory badz Zydem moze mnie ten Idiota podac do sadu i szybko podpadne moja ocena pod rasizm. Choc moja ocena rasizmem nie jest bo dla mnie, jesli juz, bylby idiota bo durny a nie bo czarny.

    Niestety wsrod mniejszosci niemieckiej w Polsce i tych z niej sie wywodzacach mlodych przedwczorajszych duchem spotkalam wielu rasistow wyzywajacych czarnoskorych od bananow, bimbo itp. :-((

    ReplyDelete
  19. ->Prunnella, ale ta Petronella to nie byla zbyt mila osoba, a wrecz przeciwnie, wiec dlatego myslalam, ze juz opuscila moj system:))

    ReplyDelete
  20. Czytam to wszystko co piszecie i ciagle mysle. Wiem, ze rasizm i brak tolerancji istnieje wszedzie, rowniez tutaj i to naprawde w bardzo duzym stopniu. To bylo widac na spotkaniach McCaina z wyborcami, gdzie tlum podniosl kilkakrotnie rasistowskie okrzyki. Wtedy mialam wlasnie pretensje do McCaina ze nie zareagowal. Wlasnie brakiem reakcji daje sie ciche przyzwolenie na takie zachowania.
    Mnie to uderzylo tak bardzo, bo ja od lat biore tutaj udzial w roznych politycznych forach i jesli zdarzy sie jakas odzywka to zaraz jest nagonka na osobe, ktora to napisala. Ludzie komentujacy sa w duzym stopniu powtarzajaca sie grupa i znaja sie nawzajem. Ja wchodze i wiem mniej wiecej kto jest kto, mimo, ze odzywam sie nie az tak czesto, jak wiekszosc bywalcow. Wiec wchodzac tam spodziewalam sie tego samego czyli rzeczowej dyskusji.

    ReplyDelete
  21. Jeszcze refleksja na temat:skad sieto bierze w Polsce... kraj byl dlugo "zamkniety" czyli etnicznie (liczac nowsza historie) "jednolity". Poprzez historie kazdy Obcy byl przewaznie wrogiem, najezdzca, zaborca. Kraj katolicki w sesie religijnie konserwatywny, Polacy wiecznie walczacy z prawdziwymi i...wyimagowanymi wrogami. Bo Polsce kazdy chce zle, z drugiej strony czesto laczacy patriotyzm z pojeciem "slepej" polskosci i pewnym poczuciem nizszosci w stosunku do innych nacji.

    Wiadomo ze te wplywy uksztaltowaly w sposob skrzywiony wlasciwie mala czesc spoleczenstwa ale...to wylazi szczegolnie u ludzi poslugujacych sie chetnie stereotypami, niedojrzalych, niewyksztalconych.

    Akurat u TAKICH na calym swiecie ma rasizm i nietolerancja najwieksze wziecie.

    mysle ze w Polsce juz sie duzo na lepsze zmenilo i zmieni sie jeszcze gdyz coraz wecej osob mlodych/mlodych duchem przestaje "bac sie" tego co inne i nieznane, sama ma kontakty, rodzine za granica poznaje poprzez podroze rozne kultury.

    ReplyDelete
  22. Nie czyta się komentarzy w necie dla własnego zdrowia. Takich debili produkują tabloidy i plebania. Niestety.
    Nie brakuje ciemniaków. Dodatkowo mają swoją reprezentację w polityce.
    A niechęć do odmienności jest głęboko zakorzeniona w ludzkiej psychice. I to nie tylko polska specjalność.
    Posłuchaj czarnych jak kochają białych ;-)

    ReplyDelete
  23. ->Sze, napewno tam juz nie wejde;) i zgadzam sie, ze to produkcja tabloidow z poparciem kk. Natomiast nie mam zadnych doswiadczen z nielubieniem bialych przez czarnych. Jak tylko przyjechalam, wtedy gdy harlem byl jeszcze dzielnica niezbyt bezpieczna dla bialych Owczesny pracowal na harlemie i nie mial problemow. Jak sie zgubilam w metrze to wlasnie nikt inny tylko czarny mi pomogl, a bylam biala i w dodatku po angielsku mowilam pojedynczymi slowkami. Wsrod naszych znajomych sa wszystkie mozliwe nacje i cala gama kolorow skory i jest fajnie. No to chyba zaczne wierzyc, ze mieszkam w najbardziej odpowiednim dla siebie miejscu na ziemi;)) Ale ja jestem na te wszystkie roznosci otwarta i przyjmuje je nie tylko z tolerancja ale z pelna akceptacja. Jestesmy zapraszani do roznych rodzin moich klientek na rozne uroczystosci rodzinne i naprawde nie mam zadnych negatywnych doswiadczen. Mowie po angielsku z akcentem i jeszcze nigdy nie zdarzylo mi sie, zebym byla postrzegana jako "inna". Ten nowojorski kociol jest naprawde dobrze wymieszany i jesli tylko ktos sam nie chce sie odcinac, to napewno moze sie tu czuc "u siebie" juz po tygodniu.

    ReplyDelete
  24. Mo i kurna ujawnienie się nie uda lo :((((((((
    A takie głębokie myśli tam były :))
    Ucz się języków wiedźmo !!!
    A tym razem ? Klik ...

    ReplyDelete
  25. O !!! Udało się !!!
    Może poczekam na następne głębokie przemyślenia swoje ...
    Pozdrawiam serdecznie !!
    Pełna podziwu
    Wiedźma

    ReplyDelete
  26. Mialam na mysli hip hop amerykanski ;-) To tez folklor a nie norma, zeby bylo jasne.

    ReplyDelete
  27. Upierdliwa jestem trochę , jak to wiedźma ...
    Prawdopodobnie u Spike'a Lee , gdzie występują chyba wyłącznie czarnoskórzy aktorzy , bohaterowie zwracają się do siebie per "czarnuchu". Bardzo to zabawne jest ...

    ReplyDelete
  28. ->Wiedzmo, Spike Lee jest sam czarny i film jest filmem i ma prawo byc inaczej odbierany niz rzeczywistosc. I w tym wypadku ten "czarnuch" ma zupelnie inny wymiar. Ja juz sie nawet pogodzilam z powszechnie uzywanym slowem "Murzyn", co nie znaczy, ze mi sie podoba, bo Murzyn ma swoje korzenie w Niger, a to ma podtekst lekcewazacy i mocno obrazliwy.
    Tak samo jak juz wczesniej wspomniany przeze mnie Polak albo Polaczek. Nie powiesz mi chyba, ze nie widzisz roznicy i obydwa okreslenia uwazasz za jednoznaczne.

    ReplyDelete
  29. Faktycznie, jak napisala ktoras z poprzedniczek, mozna nie wchodzic na "te strony", co nie przeszkadza, ze jednak istnieja calkowicie legalnie. Niestety nie jestem az taka wielka optymistka zeby uwierzyc, ze to wytwor wyobrazni znudzonych malolatow.
    Wieje konsekwentna nienawiscia, czesto, gesto podbudowana solidna wiedza (niestety wiedza ma to do siebie, ze mozna ja wypaczac do woli).
    Zyje w kraju, ktory do czasu wyboru Obamy wydawal mi sie nie objety zakorzenionym rasizmem - chodzi mi o rasizm mas, teraz zaczelam zadawac sobie pytanie, zreszta nie ja jedna, czy mozliwy bylby w tym pieknym nadsekwanskim kraju wybor prezydenta ciemnoskorego? Chyba nie.
    Natomiast nigdy nie slyszalam uwlaczajacych epitetow w stosunku do innoskorych, czytac nie moglam,bo pisanie takowych jest surowo karalne. Nawet w mlodym wieku.
    Odkad zas pamietam, w Polsce trwala zawsze zabawa w tropienie Zyda, zarowno na plaszczyznie towarzyskiej jak i politycznej scenie, jak juz braku argumentu, to zawsze mozna "uzydowic".
    A te rozmodlone dziekczynnie twarze pod warszawskim kosciolem po smierci prof.Geremka z transparentem "Boze dzieki Ci, ze go zabrales"?
    Ani lekkomyslni mlodziency, ani szumowiny. Tak jak nieprzebrana chmara codziennych sluchaczy pewnej rozglosni.
    Oj, duzo jeszcze czasu uplynie zanim nauczymy sie w innym widziec po prostu innego, a nie wroga, albo jeszcze gorzej gorszego.
    Smutno, hmm.

    ReplyDelete
  30. Przyznaję, że z racji nawału obowiązków dawno tutaj nie zaglądałam. Jednak gdy tak entuzjastycznie podeszłaś do zwycięstwa Obamy, chciałam poczytac coś więcej. Na razie tylko ten tekst i do tego tak bardzo prawdziwy. Nawet nie wiesz jak bardzo mocna ogarnia mnie empatia, bo niestety nie tylko w tym kierunku posuwa sie polska nietolerancja. Mieszkam na Śląsku i na codzień spotykam się z ogromna niechęcią pozostałej części kraju do mojego regionu. Nie trzeba być czarnoskórym, ani wyznawcą innej religii aby Twoi rodacy traktowali Cię gorzej. Np. bardzo mnie zabolało, gdy na Onecie pojawiła się informacja o zwycięstwie jakiegoś chłopca ze Śląska w konkursie w Niemczech. I pod tym lawina komentarzy: a co nas obchodzi jakiś Ślązak? Przecież to swój u nich wygrał. Takie przykłady można mnożyć. Nawet na naszej kochanej stronce mi się kiedyś dostało. Nie twierdzę że Ślązacy nie pozostają dłużni. Coraz głośniej jest o Ruchu Autonomii Śląska, itp. Ja się z tym czuję źle, ale już mnie nie dziwi, że ta ślepa złość wylewana jest na wszystkie strony, nawet za ocean. Może mi być tylko przykro...
    Ale tak na marginesie, to znając jako tako historię Stanów Zjednoczonych myślę, że Prezydent Obama nie będzie miał łatwej kadencji. Zacytuje tylko jedno zdanie z amerykańskiego artykułu dotyczące Pierwszej Damy i jej córek, bardzo dwuznaczne "Uderza mnie fakt, że te trzy czarne kobiety będą mieszkały w Białym Domu i nie będą tam gotowały ani nie będą tam sprzątały. One będą tam mieszkały."
    I tyle...

    ReplyDelete
  31. kurakowa, czy Ty jestes mieszkanka Slaska, czy Slazaczka??? Bo jako mieszkanke to jednak troche mniej boli, bo to tylko swoj w przemieszczeniu, ale jednak swoj. Co innego jak juz inny, bo inny zagraza. Czym zagraza: ano innoscia, bo moze sabatyczny, moze dekalog czyta z lewej do prawej, moze genetycznie uwarunkowany na to zeby siac zamieszanie. Z trzech razy "moze..." nowa prawda i nowy niepokoj.
    Rozmawialam dzisiaj wieczorem przez telefon z pierwsza niania moich dzieci, aktualna rezydentka Chicago City i na pytanie czy sie cieszy, czy smuci z powodu Obamy, odpowiedziala, ze w zasadzie to jej na jedno, ale boi sie, ze "murzynstwo" nabierze wiatru w zagle i zechce dominowac.
    A Wy Caculko swietujecie jak takie prawdy sobie wedruja, i spijacie jak te pszczolki niedopitki slodkie weselne. Do diabla, dominowac, nie dac sie , pokazac, ze dominant zawsze ten sam, bo ze musi byc dominant, nie oszukujmy sie, bedzie. Ale prosze Panstwa,niewielu aktorow gralo przez cale zycie pierwszoplanowe role, za to ilu z drugiego planu wdarlo sie na gore.
    Polska przypisala role ad vitam eternam, czarny na drzewie, bialy pod drzewem decyduje co i jak nalezy zerwac.Biedna Sarah P. w Polsce mialaby mozliwosc na beatyfikacje. Zadnej mozliwosci na ewolucje( nawet myslowa).Bo jesli jako dwudziestolatek miales ciagoty komunizujace, to Twoi potomkowie obciazeni beda do trzeciego pokolenia. Podkreslam, ze w mojej rodzinie nikt nie mial takowych ciagot i tym bardziej mnie to nuzy. Bo u mnie nie bylo ewolucyjnie, tylko nudno- tradycyjnie.
    A kazdy czlowiek musi sie zbudowac od nowa i przestac wierzyc, ze dziadek mial racje,na ogol po to zeby swiat parl do przodu dziadek nie moze miec racji.No to fru, nowe wezwanie, kochajmy dziadkow za to, ze kiedys tez byli nosnikiem nowych czasow.
    Stardust'ku, wymysl jakis temat na vis polemica zanim zaloze blog wlasny.Polubilam oprocz paru innych Twoich dyskutantow, Prunelle bardzo, a i Kurakowa dzisiaj tez, choc wolalabym zeby zdjela te kajdanki forumowe.

    ReplyDelete
  32. To może uzupełnię swoją wypowiedź , bo mój pierwszy komentarz poszedł w kosmos .
    " Skąd ta nienawiść ?" Wydaje mi się , że z kompleksów . Nie wynika z przynależności do jakiejś narodowości tylko z braku akceptacji siebie . Im ktoś ma więcej kompleksów , tym mniej jest tolerancyjny.
    Rasizmu , podobnie jak inteligencji czy , nie przymierzając tuszy , nie przypisywałabym do narodu tylko do jednostek . W każdym narodzie znajdą się jacyś rasiści , nawet wśród czarnoskrych . I dopiero tutaj miał być podany przykład Spike'a Lee . Jego bohaterowie to najczęściej ludzie bez przyszłości , nie akceptujący siebie i swojego koloru skóry , wyśmiewający się z innych , np. Włochów , ale walczący też między sobą .
    W Polsce pod tym względem jest tak jak na całym świecie, nie trzeba się za nas wstydzić bardziej niż za innych .

    ReplyDelete
  33. ==>kurakowa: chodzę po świecie już jakiś czas. Mam przyjaciół na Śląsku, jeździłam tam. Wszystko było w porządku. Do czasu, gdy zamieszkałam w Niemczech, w landzie, do którego emigrowali ludzie ze Śląska. Takiej nienawiści nigdy i nigdzie wcześniej nie spotkałam. Takiego ciemniactwa, zapiekłośći i pielęgnowania tych uczuć. Do tego jakie pierdoły opowiadają, to szczęka opada.
    Widocznie lubią te uczucia, lubią wojować i nienawidzić. Akurat tę wojnę rozpętali sami. I sami ją podsycają ;-)

    Komentarze w necie są jakie są. Głupie i bezmyślne. Debilizm jest cechą ponadnarodową.
    Ale uwierz mi, RAŚ nie jest odpowiedzią na nękanie biednych Ślązaków przez "goroli", i to nie Slązacy się bronia a atakują.
    Mieszkam w mieście, do którego równiez przyjezdzali ludzie z całej Polski do pracy, podobnie jak na Śląsk. Ale u nas nie ma czegos takiego jak wojenka śląsko-gorolska.Nie ma tej nienawiści.
    I żeby było jasne : jo żech jest łod Hanysa baba ;-)

    ReplyDelete
  34. No, niestety to o czym piszesz nie dotyczy tylko forow internetowych i ich anonimowych uzytkownikow.
    Prosssszzzeeee, to reprezentant "lepszej" czesci narodu polskiego, "prawy i sprawiedliwy" oraz na pewno gleboko wierzacy katolik spod znaku ojca derektora:
    http://wiadomosci.gazeta.pl/Wiadomosci/1,80269,5899626,Posel_PiS__Obama_to_koniec_cywilizacji_bialego_czlowieka.html
    pozdrowienia, d_l

    ReplyDelete
  35. Poprawka:
    http://wiadomosci.gazeta.pl/Wiadomosci/1,80269,5899626,Posel_PiS__Obama_to_koniec_cywilizacji_bialego_czlowieka.html

    ReplyDelete
  36. Ech, nie wchodzi caly link, nie wiem dlaczego...
    Ostatnia proba:
    http://wiadomosci.gazeta.pl/Wiadomosci/1,80269,5899626,Posel_PiS__Obama_to_koniec_cywilizacji_bialego_czlowieka.html - teraz chyba weszlo cale???

    ReplyDelete
  37. a jednak nie...
    No to na pierwszej stronie gazeta.pl jest link:
    Poseł PiS: Obama to koniec cywilizacji białego człowieka

    ReplyDelete
  38. Przeczytalam ten artykul i moge powiedziec tylko jedno: rece i cycki opadaja. Na wiecej szkoda slow pod adresem tego pana.

    ReplyDelete
  39. Dobry wieczór Stardust!
    Wracam powoli do świata żywych i zdrowych ,a z tego co widzę na Twoim blogu do świata szczęśliwych ludzi.
    Czasami marzenia się spełniają - jak widać.
    Niestety , polscy politycy znów narobili mnóstwo gaf i to na światowym forum.
    Zastanawiam się nad : kto ich wybierał ?!
    i czy oni są tacy głupi czy tacy podli?!/może to i to/.
    Życzę wszystkiego dobrego .
    P.S. Poczytałam trochę o Obamie -przyznam się ,że rozbudził moją nadzieje , chciałabym aby "im" wszystkim pokazał . Irena

    ReplyDelete
  40. Szeherezado, ja nie twierdzę że tak jest we wszystkich kręgach. Ja mieszkam na osiedlu domków szeregowych, gdzie w moim segmencie mam 5 sąsiadów. I domek - Ślązacy, II domek - ona z Podhala, on z Wielkopolski, III domek - Ślązacy, IV domek - oboje z kilecczyzny, V domek - on Ślązak, ona z Łomży, i mój VI - on Ślązak ona, czyli ja... no właśnie bardzo skomplikowana historia: wychowana na Śląsku, ale miejsce urodzenia na drugim brzegu Brynicy, co jak na tutejsze zapatrywania strasznie mi spaprało papiery. W każdym razie żyjemy w zgodzie i przyjaźni.
    Więcej jutro. Pozdrawiam :))

    ReplyDelete
  41. Kurakowa, to jesteś gorolica! :-)
    Ja tylko chciałam powiedzieć, że ta choroba zaczęła się w śląskich głowach, niestety.
    Mój mąż, Niemiec urodzony na Śląsku, mieszkający obecnie na północy Polski do dziś nie może się nadziwić, że go tu nie nienawidzą i że nie ma wojny gorolsko-śląskiej :-)
    Tyle chciałam. Pozdrawiam :-)

    ReplyDelete
  42. Szeherezado, musialas miec wielkiego pecha do napotkanych Slazakow. Ja jestem tzw. krojcokiem: po kadzieli hanyska, po mieczu scyzoryk, wiec mieszanka jakby wybuchowa;) Znam Slazakow rdzennych, Slazakow z wyboru (zasymilizowanych) i tzw. "goroli". I powiem Ci, ze naprawde bardzo rzadko napotykalam na jakies animozje zwiazane z przynaleznoscia do ktorejs z w/w grup. A nawet wiecej, z przyjemnoscia zauwazalam pewien rodzaj fascynacji prawdziwa slaskoscia u wielu przyjezdnych.
    To o czym Ty piszesz, czyli o zachowaniu Slazakow zagranica, sama moglabym powiedziec o Polakach zagranica w ogole. Niestety.

    ReplyDelete
  43. Szeherezado :)) masz niestety (dla mnie w obecnej sytuacji) rację, ale to temat na dłuższą dyskusję. Chyba na takim prywatnym blogu Marylki nie wypada. Musiałybysmy poszukać jakiejś innej platformy do rozmowy. Pozdrawiam.
    PS. A tak w ogóle, to czuję się Ślązaczką.

    ReplyDelete
  44. Pisze z opoznieniem, choc rozmowe pisana (na GG) rozpoczalem z Marylka zanim niniejszy watek sie urodzil.
    W sumie poruszone tu zostalo wiele watkow.
    Wg mnie to, ze na rozniastych forach pojawily sie rasistowkie wypowiedzi jest bzdetem, niewartym przejmowania sie. Wirtualnosc ma przeciez to do siebie, ze roznej masci zakompleksiency moga tworzyc wlasne scenariusze i kreowac sie w dowolny sposob - calkowicie bezkarnie.
    Przerazilo mnie jednak, ze polski posel potrafi sie tak zachowywac, a jego partyjni kolesie zastanawiaja sie, czy bedzie on dyscyplinowany. No i przerazila mnie wypowiedz profesora socjologii, ktory skomentowal wypowiedz posla teza, ze wiekszosc polkigo spoleczentwa podpisalaby sie pod tymi poslowymi slowami.
    KUZWA - jesli pan profesor tak mowi, to chyba ma stosowne badania naukowe potwierdzajace jego teze. A jesli tak wlasnie jest- to na szczescie naleze do mniejszosci, i chyba zaczne sie wstydzic, ze jestem Polakiem.
    O Slazakach sie nie bede wypowiadal- nie znam ich i nie znam tych problemow. Jednak odsylam wsystkuich do bardzo ciekawego artykulu z ostatniego Duzego Formatu - o losach ludzi z Zaolzia:
    http://wyborcza.pl/1,75480,5874639,Najlepsza_pogoda_w_calych_Czechach.html

    ReplyDelete

Mow do mnie jeszcze....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...