Regulamin


Czytelniku...
1. Jesli czytasz, staraj sie to robic ze zrozumieniem. W przypadku sklonnosci depresyjnych, braku poczucia humoru, dystansu do siebie i otaczajacego Cie swiata, lepiej nie czytaj.
2. Blog zawiera tresci oparte na pogladach autorki, nie TWOICH.

3. Nie ma obowiazku podzielania moich pogladow, natomiast jest obowiazek poszanowania mojego prawa do ich posiadania i gloszenia tutaj.
4. Nawet jesli odnosisz wrazenie, ze cos co czytasz dotyczy Ciebie, to tylko Ci sie tak wydaje. Pisze tylko o ludziach, ktorzy sa dla mnie wazni.
5. Tak naprawde to na swiecie sa tylko trzy wazne dla mnie osoby:
a) ja
b) ja
c) jeszcze raz JA:)
6. Komentowanie mile widziane i cenione, ale pamietaj, TWOJ komentarz swiadczy o Tobie, nie o mnie.
7. Blog zawiera slowa uznane ogolnie za nieparlamentarne, jesli Cie to gorszy, przestan czytac teraz.
8. Blog jest otwarty dla wszystkich, ale nie ma obowiazku czytania, robisz to z wlasnej nieprzymuszonej woli i na wlasne ryzyko.
9. Wszystkie teksty i zdjecia zawarte na blogu sa wlasnoscia prywatna autorki. Kopiowanie i rozpowszechnianie bez zgody autorki podlega karze z artykulu o prawach autorskich.
10. W przypadkach watpliwosci, czytaj te instrukcje wielokrotnie, az do skutku.

Stardust

Sunday, August 23, 2009

Zamiast komentarza

Nie chce mi sie odpowiadac na poszczegolne komentarze, wole napisac notke, w sumie to i tak obiecalam ze napisze.
Dziekuje wszystkim za mile komentarze do zdjec i ciesze sie ze Wam sie podoba.
Przez lata cale pracowalam dla roznych firm, a najdluzej dla Estee Lauder i musialam pracowac w warunkach jakie mi zostaly narzucone. Zreszta w tamtych czasach wszystkie Spa i tego typu salony byly glownie chirurgicznie biale, my kosmetyczki musialysmy nosic rowniez biale, paskudne uniformy. No czulam sie conajmniej jak "biala" zakonnica:)
Od 10 lat kiedy przeszlam "na swoje" staram sie zeby moje miejsce bylo nie tylko przyjemne dla klientek ale rowniez oddawalo ducha mojej osobowosci, w koncu nikt inny nie spedza tam tak wiele czasu jak ja, wiec staram sie stworzyc sobie cos gdzie bede chetnie przebywac.
W ciagu ostatnich 6 lat pozegnalam sie z bialym wystrojem, a wpadlam na to dzieki dzieciom moich klietntek. Male bachorki jakos patrzyly na mnie ze strachem w oczach jak wchodzily do bialego gabinetu i nawet nie wiele pomagaly pluszowe zabawki, ktore zawsze mam dla zabawy na te 15-30min kiedy musze wykonac drobny zabieg dla matki. Jakos malo ich interesowala zabawa tylko patrzyly nieufnie z takim wyrazem twarzy "co tez ta kobita robi mojej mamusi?, wcale mi sie nie podoba, ze mama z nia rozmawia, bo baba przypomina mi taka co to nie wiadomo kiedy i z nienacka wsadzi igle w tylek".
Kazde powitanie bylo wymuszane przez matki i bardzo niechetne, natomiast zegnaly sie ze mna te bachorki bardzo radosnie wymachujac lapami w gescie "papa" jeszcze zza zamknietych drzwi windy. Dotarlo do mnie, ze kojarza sobie wizyty u mnie z wizytami u lekarza.
Niezbyt to przyjemne skojarzenie, wiec postanowilam wprowadzic kolor.
I tak zakupilam przescieradla i reczniki w trzech tonacjach kolorystycznych: zielen, fiolet i bez z zoltym. Jedynie jeden recznik jest zawsze ciemno fioletowy to ten na ktorym klientka moze polozyc nogi w butach, bo przeciez nie warto zdejmowac np. zimowych butow tylko na 10 min regulowania brwi. Wiec ten jeden recznik jest zawsze tam gdzie moga spokojnie spoczac buty.
Jesli chodzi o wyposazenie to tylko dwa sprzety sa naprawde bardzo drogie - steamer, ktory kosztowal $3600.00 i juz niestety takich nie produkuja, bo ponoc ciezko sie sprzedawaly w porownaniu z takimi po $700 - $1500. Pewnie tak, ale ja uwazam ze jest to najlepszy steamer jaki kiedykolwiek widzialam i wart kazdego centa. Moj ma juz 10 lat a w tym samym czasie moja kolezanka, ktora sadzila ze ja "zwariowalam" wydajac takie pieniadze, zakupila juz 4 steamer, kazdy lekko ponizej tysiaca. Te same pieniadze i tylko inaczej wydane, ja ciagle wierze ze moj bedzie mi sluzyl juz do konca moich dni zycia zawodowego.
Kolejne prawie $4000 to lozko elektryczne, wielofunkcyjne i najsolidniejsze jakie znam na rynku. Wazy toto ponad 100kg ale wygodne i to jest najwazniejsze, oczywiscie ja dla wygody dodalam jeszcze specjalna wykladzine z owczej welny, zeby bylo miekkie.
No coz przeciez w wolnych chwilach sluzy mnie!!
Cala reszta to jak slusznie zgadlyscie IKEA, bo w tym wypadku sa to meble funkcjonalne i latwe do wymiany co kilka lat, mniejszy zal jak trzeba pozbyc sie czegos co kosztowalo niewiele i juz sluzylo przez jakis czas.
Bo jak widac na moim przykladzie, nigdy nie wiadomo co jeszcze los przyniesie.
Ten akurat lokal ma wbudowana szafe, niewielka ale jest i Wspanialy sie zastanawial co zrobie z szafa ktora kupilismy 2 lata temu w IKEA.
Ja tam nie mialam problemu bo w tamej szafie musze tylko dorobic jedna polke i sluzy mi za pomieszczenie gospodarcze na kosz z brudna bielizna, odkurzacz, srodki czyszczace, a ta z IKEA ciagle jako mebel bedzie sluzyc klientkom.
Podloga jest tutaj drewniana ale w fatalnym stanie, oczywiscie manadzment nie chcial robic odnawiania ale zaproponowali mi ze jesli chce to ich ekipa moze to zrobic za $1000. No to ja podziekowalam bo mi sie nie oplaca. Ja nie wiem jak dlugo tam bede, a te dwa dywany, ktore kupilam kosztuja mnie $400. Fakt, ten w poczekalni jest za maly i bedzie musial byc wymieniony na wiekszy, ale to tez tylko nastepne $200 a ten obecny pojdzie do domu.
Potrzebuje jeszcze zrobic cos z tym sufitem, kupilam juz materialy i mam szczatkowa koncepcje jak je wykorzystac, a to juz cos.
Jest jeszcze jeden wrazliwy kat, ktorego nie pokazalam na zdjeciu, to umywalka ktora owszem jest zainstalowana ale ze wszystkimi widocznymi flakami pod spodem. No oni tak robia, rece opadaja, ale dla mnie jest wazne ze w ogole zrobili te hydraulike bo to jest najwyzszy koszt. Teraz ja musze pomyslec czy dorabiac do tego jakas szafke, czy moze kupic szafke z umywalka i wymienic calosc a tylko skorzystac z podlaczenia wodnego.
To akurat bedzie trwalo troche dluzej, bo wymaga srodkow finansowych ktorych w tej chwili nie mam. I tak ta cala impreza kosztuje mnie ponad $7000, czyli tegoroczne wakacje i jeszcze troche:)
Mam jeszcze takie wizje jak mala fontanna z kamieni i duzej ceramicznej misie, jakies dekoracje wlasnie zwiazane z natura, czyli wykorzystanie kamieni, drzewa, moze wikliny, suszone wiazki lawendy... no nie wiem jeszcze dokladnie bo to mi dopiero chodzi po glowie.
No i jeszcze trzeba powiesic moje dyplomy, kilka polek i plakatow, plansze z zabiegami....
Jeszcze jest duzo do zrobienia.

Stardust planujac

20 comments:

  1. Tuv kibelek jest na korytarzu 2 metry od drzwi wejsciowych.

    ReplyDelete
  2. A to jeszcze napisz jak zareagowala Janice.
    Ciekawa jestem, bo z tego co pisalas to baba krecila jak gowno w przereblu ;)

    ReplyDelete
  3. Nina--> Wiesz nawet jej nie widzialam przez ostatni tydzien, po prostu zniknela z powierzchni ziemi;)) Jak sie wyprowadzilam to Wspanialy oddal lokal superowi i na tym koniec. Janice ani nie zadzwonila, ani nic...cisza w eterze:)))

    ReplyDelete
  4. a dla dzieci książeczki do kolorowania są? i kredki:)

    ReplyDelete
  5. poŻegnać :)

    poza tym czad. i tak sobie myślę że bywałam w róźnych salonach - a na taki z lózkiem elektrycznym nie trafiłam. ha! NY to jednak NY ! :)

    a IKEA ma tyle zalet że trudno zliczyc. czy sie to komuś podoba czy nie :)

    ReplyDelete
  6. No, to wypada tylko zyczyc powodzenia w nowym miejscu!

    ReplyDelete
  7. Przytulny masz ten lokal - do takiego bym biegala, gdzie pracujaca/e nie musi "posh" wystrojem rekompensowac slabej jakosci uslug. Jeszcze gorsze sa "gabinety" prowadzone przez polskie kosmetyczki tutaj - czesto pokoik w domu, zero wyposazenia, ale "salon kosmetyczny" sie toto reklamuje;)
    Wiesz co, Star, z tych zdjec widac (znaczy ja widze), ze Ty lubisz te robote:)
    IKEA rulezz, osobiscie ich kocham za meble, drobiazgi i inne caculki, ktore genialnie lacza sie ze starymi meblami. Wlasnie ostrze sobie zeby na duze zakupy, ale jeszcze wyjazd po slonce w planie i trzeba sie bedzie pogimanstykowac, zeby budzet styknal;)

    ReplyDelete
  8. Beata--> Klientki bardzo rzadko przychodza z dzieckiem i w wiekszosci na zabiegi trwajace nie dluzej niz 15 min. Dzieciak jak jest pierwszy raz to zanim sie swobodnie poczuje to juz koniec wizyty. Dzieci te ktore mnie znaja, zwykle siedza spokojnie i gadaja ze mna, bo ja jestem ich "kolezanka" i sa bardzo zadowolone ze moga przyjsc. Obawiam sie ze kolorowanie ksizeczek skonczyloby sie kolorowaniem scian i mebli.

    ReplyDelete
  9. Spt--> Juz poprawilam, dzieki:)
    To lozko ma naped elektryczny tak ze jak robie woskowanie to nie musze sie schylac, bo moge sobie podniesc lozko razem z klientka do odpowiedniej dla mojego wzrostu wysokosci. Klientki w zaawansowanej ciazy tez nie moga lezec plasko, wtedy mam mozliwosc podniesc nogi lub glowe do gory, albo jedno i drugie. I kobitka czuje sie w takiej pozycji wygodniej, a nawet jak ktos lezy plasko przez godzine to czasem jest mu ciezko wstac wtedy pomagam podnoszac gorna czesc do gory sprowadzajac klienta do pozycji siedzacej z ktorej jest latwiej wstac. Do tego to lozko ma cala podstawe jako storage na rozne produkty, wiec jest miejce wykorzystane.

    ReplyDelete
  10. Zgago--> Dziekuje bardzo, przyznam ze sama sie ciesze ze to tak wyglada, a wiem ze bedzie jeszcze ladniej. Zmienie te poduszki na lawie w poczekalni, bo sa juz troche wysiedziane i kolorystycznie tez przydalaby sie zmiana.

    ReplyDelete
  11. Czarownico--> Dzieki:) Naprawde bardzo lubie moja prace, zwlaszcza ze widac efekty. Nie wyobrazam sobie jak mozna pracowac w domu, no chyba ze ktos ma zupelnie osobne pomieszczenie z osobnym wejsciem to ewentualnie, ale ja osobiscie nie widze sie w takim ukladzie. Ja jestem ten typ co to "musi isc do pracy" inaczej to nie wiadomo co to jest, praca czy kolezenska goscina;))

    ReplyDelete
  12. Sze--> Dzieki;) mam nadzieje ze do konca roku jakos sie z tym wszystkim wyrobie, bo teraz to trzeba bedzie wieczorami kombinowac, no i nie powiem forsa jest waznym elementem zwalniajacym tempo:((

    ReplyDelete
  13. stardust, super. troche by mi daleko bylo do Ciebie na pedicure jezdzic, no ale jak sie zjawie w NY to nie wiadomo... :)

    ReplyDelete
  14. b.--> Kochana zjawiaj sie ale nie na pedicure, bo ja robie tylko mordusie i woskowanie, do pazurow sa manikiurzystki w NY. Kosmetyczka to tylko pyszczychami sie zajmuje:)))

    ReplyDelete
  15. Łóżko elektryczne to chyba niemalże krzesło elektryczne ?

    $7000 to ciut więcej niż wakacje? Czyli wakacje to jakieś $5000? Wow, nieźle się zamerykanizowałaś, ew. masz 'gest'.

    W tym roku moje wakacje to $800 za weekend dla 2 osób w NY, $800 za wypad jednej osoby na tydzień do Mexyku i $600 za wypad drugiej osoby na tydzień do Nevady. Grubo poniżej $5000.

    ReplyDelete
  16. no patrz kochana, tak blisko a tak daleko. tutaj nawet te "bardzo drogie" zaklady robia wszystko :)

    ReplyDelete
  17. Przemo--> No coz przeczytales/as tak jak chciales/as, a na to nie mam wplywu.

    ReplyDelete
  18. b.--> U nas tez w duzych i drogich salonach i spa robia wszystko, ale ja jestem sama. Moj biznes jest jednoosobowy i problem polega na tym ze w duzych salonach robia wszystko ale maja do tych roznych dzialan inne osoby. Wiesz chodzi o to ze klientka nie bardzo bylaby zadowolona wiedzac ze wlasnie skonczylam czyjs pedicure i teraz biore sie za jej twarz. No tak to jest.

    ReplyDelete

Mow do mnie jeszcze....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...