Regulamin


Czytelniku...
1. Jesli czytasz, staraj sie to robic ze zrozumieniem. W przypadku sklonnosci depresyjnych, braku poczucia humoru, dystansu do siebie i otaczajacego Cie swiata, lepiej nie czytaj.
2. Blog zawiera tresci oparte na pogladach autorki, nie TWOICH.

3. Nie ma obowiazku podzielania moich pogladow, natomiast jest obowiazek poszanowania mojego prawa do ich posiadania i gloszenia tutaj.
4. Nawet jesli odnosisz wrazenie, ze cos co czytasz dotyczy Ciebie, to tylko Ci sie tak wydaje. Pisze tylko o ludziach, ktorzy sa dla mnie wazni.
5. Tak naprawde to na swiecie sa tylko trzy wazne dla mnie osoby:
a) ja
b) ja
c) jeszcze raz JA:)
6. Komentowanie mile widziane i cenione, ale pamietaj, TWOJ komentarz swiadczy o Tobie, nie o mnie.
7. Blog zawiera slowa uznane ogolnie za nieparlamentarne, jesli Cie to gorszy, przestan czytac teraz.
8. Blog jest otwarty dla wszystkich, ale nie ma obowiazku czytania, robisz to z wlasnej nieprzymuszonej woli i na wlasne ryzyko.
9. Wszystkie teksty i zdjecia zawarte na blogu sa wlasnoscia prywatna autorki. Kopiowanie i rozpowszechnianie bez zgody autorki podlega karze z artykulu o prawach autorskich.
10. W przypadkach watpliwosci, czytaj te instrukcje wielokrotnie, az do skutku.

Stardust

Saturday, April 10, 2010

Brak slow..

Dzisiejszy wypadek, to najwieksza tragedia narodowa wspolczesego swiata.
Wspolczuje calej Polsce...

31 comments:

  1. siedze od rana przed tv jak zostalam obudzona sms'ami. plakalam mimo ze ludzi tych znalam jedynie z TV. Ale znalalm ich jakby nie bylo juz z 10 lat, od kiedy zaczela sie ksztaltowac taka 'swiadomosc' polityczna. Patrze na nazwiska, na zdjecia ludzi ktorych widzialam conajmniej raz w tyg w wiadomosciach i nie moge uwierzc ze nie bedzie. I wielkie pytanie co teraz - czy sprawiedliwie nowe rzady powstana, czy kazdy bedzie lapal cos dla siebie, jak to bedzie wygladac. WYbory prezydenckie mialy byc w pazdzierniku, a tu... dwaj kandydaci stracili zycie, i wybor prezydenta w ciagu najblizszych 74 dni. niewiarygodne. od czasu tragedii 11/09 telewizja w Polsce nie przezywala takiego stanu.
    calosci dodaje tylko jeszcze ironia losu, ze to wszystko w drodze do Katynia.

    ReplyDelete
  2. To jakiś obłęd. Nie mogę uwierzyć.

    ReplyDelete
  3. Ucieczko--> Mnie obudzil Wspanialy, ktory wstal pierwszy i zaczal dzien od wiadomosci. Przyszedl do sypialni i mowi "wstawaj, wielka tragedia w Polsce". To ja na wpol przytomna zwleklam sie z wyrka i do netu. Ciezko mysle z rana, ale to mnie chyba pozbawilo resztek snu. Nie wyobrazam sobie czegos takiego!! Nie tylko w Polsce, to jest ogromna tragedia dla kazdego kraju i w tej chwili rowniez dla calego swiata. Wierze, ze Polska sie jakos pozbiera politycznie, ale to nie bedzie latwe. Moze pieprze od rzeczy, bo w sumie nie sledze polityki w Polsce, ale tak mysle, ze takie wydarzenie musi byc tragiczne i ciezkie w skutkach dla kazdego kraju.
    A Katyn? No wlasnie, ze to sie akurat zdarzylo w tym miejscu... Po raz kolejny Katyn zabral elite narodu polskiego.
    Nie potrafie jeszcze myslec..

    ReplyDelete
  4. Nie wiem jak to możliwe, żeby w XXI wieku spadał samolot z powodu złej pogody. Tylu wartościowych ludzi zginęło.... Brak słow na komentarze.

    ReplyDelete
  5. Brita--> Ja ciagle nie potrafie sobie wyobrazic, co Wy przezywacie w Polsce. Straszna tragedia...

    ReplyDelete
  6. od rana siedze przed tv, oglądam i wciaz nie wierze ......

    ReplyDelete
  7. Od samego rana, od pierwszych chwil akurat włączyłam telewizję.
    Zobaczyłam bez głosu człowieka w wiadomościach, czytającego coś z kartki, natychmiast włączyłam komputer i mną tąpnęło tak, że w pierwszej chwili nie uwierzyłam w to!
    Ciągle jeszcze mam wrażenie, że Oni jednak wrócą. ...
    Przyznam, że też się martwię, jakie będą konsekwencje tej tragedii dla Polski.

    ReplyDelete
  8. Przez cały czas śledzę informacje w tv, nie mam siły jechać pod Pałac Prezydencki złożyć kwiatów. Nie mam siły wywiesić flagi...

    ReplyDelete
  9. To niewiarygodne. Nie interesowałam się nigdy za bardzo polityką, ale nawet ja widzę, że konsekwencje takiego wydarzenia (i to w TAKIM miejscu) będą trudne do przewidzenia i okiełznania. Przede wszystkim jednak ciężko jest nie myśleć o rodzinach ofiar, o ludziach którzy pozostali tutaj bez pociechy i pocieszenia. Ech...

    ReplyDelete
  10. Historia zatoczyła koło...
    Znowu...
    Dlaczego?

    Jestem w szoku.

    ReplyDelete
  11. kocham mój Kraj,dzisiaj bolesnie się o tym przekonałam, bo poglądy polityczne bywaja różne,ale serce nie kłamie-umarła dzisiaj część POLSKI,ból i żal, to tylko czuję,choć jestem zwykłym, szarym obywatelem ;( ewa z podkarpackiego

    ReplyDelete
  12. od czasu smsa, którego dostałam od Heleny siedzę przed tv i w necie (z małą przerwą na konieczne wyjście z domu)
    i nie mogę w to uwierzyc.
    :(

    ReplyDelete
  13. Nie moglam uwierzyc. Uslyszalam rano w TV, jeszcze pol-spiac (zgadalysmy sie ostatnio jak to jest byc niskocisnieniowcem, wiec wiesz o czym mowie) w lozku. Przez chwile myslalam, ze cos im sie popieprzylo, ale za pare minut rozwineli temat... W sekunde bylam na nogach.

    Ech.

    ReplyDelete
  14. czytam se tak i komenty..... tyle zginelo, no prawda, a codzien dziesiatki, setki ginie i nikt sie tym specjalnie .....
    Tragedia??? dla mnie to wypadek a nie tragedia...
    Tragedia hmm, jakos to jakies Tsunami co bylo , czesienie ziemi.. kataklizmy....
    Szkoda oczywiscie , ale.... hmm. sorry

    ReplyDelete
  15. Diesel--> Tak, biorac pod uwage liczbe ofiar to jest tylko wypadek i to wcale nie duzy. Historia zna znacznie wieksze.
    Natomiast biorac pod uwage, KIM byli ci ludzie to jest narodowa tragedia. W jednej minucie na skutek tego wypadku, zostalo zachwiane bezpieczenstwo calego kraju.
    W chwili obecnej Polska jest bez dowodztwa militarnego najwyzszej rangi i bez Prezydenta.
    Wszyscy tutaj znaja moje stanowisko, wszyscy wiedza, ze nie interesuje mnie polityka Polski, ale w obliczu takiej tragedii, polecialy mi lzy. Moge miec obywatelstwo amerykanskie, moge czasem miec problem ze slownictwem, gramatyka, ortografia, ale sercem jestem dzis w Polsce.

    ReplyDelete
  16. Nie odpowiadam dzis na pojedyncze komentarze (z niewielkimi wyjatkami), bo tez niewiele mam do powiedzenia. Poza tym uwazam, ze kazda dyskusja w tej chwili jest glownie oparta na "gdybaniu" i przypuszczeniach, a tego wolalabym uniknac.
    Zdarzylo sie cos czego histria swiata nigdy do tej pory nie znala i w obliczu zaloby, bolu i czekajacych kraj konsekwencji trudno ubrac w slowa co czuje.

    ReplyDelete
  17. Jest to tragedia,bez wzgledu na to kto głosował jak i na kogo,ale porównywanie bo ludzie codziennie giną to brak słów...

    ReplyDelete
  18. [*]

    p.s. http://zycienaszeobiektyw-nie.blogspot.com - katastrofa zabrała Jej Wuja.

    ReplyDelete
  19. Chciałabym, żeby to był tylko koszmarny sen.

    ReplyDelete
  20. Godzina 15:40. Zdarzylam zrobic Wspanialemu wyklad z historii katynskiej. Popatrzyl, podumal i powiedzial "Ja rozumiem, to naprawde jakies fatum. Ale dzis niekoniecznie trzeba byc Polakiem, zeby zrozumiec skale tej tragedii dla Polski i w pewnym sensie swiata. Dokladnie tak samo byloby mi przykro, gdyby to spotkalo kazdy inny kraj na ziemi. To JEST ogromna tragedia dla calego narodu. I wszystko inne nie ma znaczenia."
    Mysle, ze on ma racje, nie maja znaczenia poglady polityczne, sympatie i antypatie, nie ma znaczenia, czy dany kraj jest przyjacielem, czy tez wrogiem "naszego" kraju. Znaczenie ma ogrom strat tak pojedynczych rodzin, jak i calego kraju i wreszcie swiata.

    ReplyDelete
  21. Wiele osób po praz pierwszy usłyszało o masakrze w Katyniu, przy takiej okazji. Szkoda ich wszystkich, wiadomo, nie wszystkich sie popierało, ale przecież nikt nie życzył nikomu takiego losu. Tak mi smutno.

    ReplyDelete
  22. Rzeczywiście poglądy, sympatie nie mają tu nic do rzeczy. Porażająca jest myśl co czują rodziny, przyjaciele. Dla Nich to nie był senator, dowódca czy prezydent. To byli tata, mama, dziadek...

    ReplyDelete
  23. Od dawna próbuję napisać komentarz i po prostu nie potrafię...Jestem wstrząśnięta - to się nie powinno wydarzyć...

    ReplyDelete
  24. @mamaLenki:
    Nie wiem jak to możliwe, żeby w XXI wieku spadał samolot z powodu złej pogody.

    To nie tak, ze spadl z powodu pogody.
    Lotnisko w Smolensku to lotnisko wojskowe, z krotkim pasem startowym i bez najnowoczesniejszej elektroniki, ktora umozliwia prowadzenie samolotow i bezpieczne ladowanie nawet w zerowej widocznosci (tak jak na Heathrow na przyklad).
    Do tego Tupolew-154 to maszyna dosc stara, latwo sie tym nie lata i ciezko steruje. na tyle ciezko, ze na wiekszosci komercyjnych lotnisk swiata (pasazerskich) te maszyny nie sa dopuszczone do uzytku.

    Podczas podchodzenia do ladowania panowala bardzo gesta mgla i wieza kontrolna polecila kapitanowi samolotu zawrocic na lotnisko albo w Minsku, albo w Moskwie. Kapitan zignorowal polecenie (w wypadku cywilnych pilotow takie rzeczy sie nie zdarzaja, bo zignorowanie polecenia kontrolera lotu rowna sie bardzo powaznym konsekwencjom zawodowym do utraty licencji wlacznie i dochodzeniu sadowemu).
    Pierwsze podejscie sie nie udalo, drugie tez i podczas podrywania maszyny spowrotem w gore samolot zahaczyl o drzewa poczem spadl na ziemie i eksplodowal.

    Dodajmy, ze w takich warunkach i na tym lotnisku pilot musial sterowac samolotem calkowicie manualnie, polegajac na wlasnym wzroku - a roznica paru sekund, zjego nachylenia w stosunku do pasa startowego czy odchylenie w poziomie rowna sie katastrofie.

    ReplyDelete
  25. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  26. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  27. Fotrzaku, ale nie uważasz, że to własnie jest karygodne? Dlaczego nie ustalono z góry, że samolot z taką ilością ważnych dla państwa osób wyląduje na bezpiecznym lotnisku i potem dowiezie się tych wszystkich ludzi autokarami...? Czemu Prezydent, wicemarszałkowie, szef NBP, zwierzchnicy sił zbrojnych lecą nie dość, że jednym starym samolotem, to jeszcze ryzykuje się ich życie? Na co dzień my, szarzy ludzie, nie zastanawiamy sie nad takimi rzeczami, ale są specjaliści, którzy powinni zrobić wszystko, żeby zapobiegać takim sytuacjaom.
    Dlatego jest we mnie nie tylko wielki żal, ale też bunt - dlaczego w taki bezsensowny sposób zginęli ci ludzie...
    Amerykański urzędnik, wysokiej rangi skomentował wczoraj w TV, że rząd amerykański, parolamentarzyści i inni amerykańscy politycy nigdy nie są wysyłani jedna maszyną, bo takie są wzglęgy bezpieczeństwa państwowego.

    ReplyDelete
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...