Regulamin


Czytelniku...
1. Jesli czytasz, staraj sie to robic ze zrozumieniem. W przypadku sklonnosci depresyjnych, braku poczucia humoru, dystansu do siebie i otaczajacego Cie swiata, lepiej nie czytaj.
2. Blog zawiera tresci oparte na pogladach autorki, nie TWOICH.

3. Nie ma obowiazku podzielania moich pogladow, natomiast jest obowiazek poszanowania mojego prawa do ich posiadania i gloszenia tutaj.
4. Nawet jesli odnosisz wrazenie, ze cos co czytasz dotyczy Ciebie, to tylko Ci sie tak wydaje. Pisze tylko o ludziach, ktorzy sa dla mnie wazni.
5. Tak naprawde to na swiecie sa tylko trzy wazne dla mnie osoby:
a) ja
b) ja
c) jeszcze raz JA:)
6. Komentowanie mile widziane i cenione, ale pamietaj, TWOJ komentarz swiadczy o Tobie, nie o mnie.
7. Blog zawiera slowa uznane ogolnie za nieparlamentarne, jesli Cie to gorszy, przestan czytac teraz.
8. Blog jest otwarty dla wszystkich, ale nie ma obowiazku czytania, robisz to z wlasnej nieprzymuszonej woli i na wlasne ryzyko.
9. Wszystkie teksty i zdjecia zawarte na blogu sa wlasnoscia prywatna autorki. Kopiowanie i rozpowszechnianie bez zgody autorki podlega karze z artykulu o prawach autorskich.
10. W przypadkach watpliwosci, czytaj te instrukcje wielokrotnie, az do skutku.

Stardust

Sunday, November 7, 2010

Oj wielkie mi co

Ledwie kompa odpalilam, oczeta rozwarlam jak ukazalo mi sie to:
http://news.yahoo.com/s/ap/20101106/ap_on_re_eu/eu_poland_giant_jesus
i w oczy kluje.
Ja wiem, nie kazdy zna angielski, ale wiekszosc zna, to sobie moze przeczytac, jesli jeszcze akurat nie ma juz dosc, bo jak taka wiadomosc ukazala sie tutaj to ja sobie wyobrazam co sie dzieje w Polsce.
Tam juz pewnikiem pierwsze pielgrzymki sie rychtuja.
A ja mam problem, bo wedle tego artykulu, to pomnik mial byc najwyzszym pomnikiem Chrystusa na swiecie. Wiadomo, ze ten w Rio de Janeiro ma 38metrow.
A ile ma ten swiebodzinski?
Tu sie zaczyna szopka, bo 78 letni ksiadz Zawadzki, ktory byl pomyslodawca (niech mu Bog wybaczy) twierdzi, ze pomnik ma 33 metry wysokosci, metr na kazdy rok zycia Chrystusa na ziemi.
Logiczne, no i pomyslodawca powinien wiedziec.
Natomiast jeden z pracownikow zatrudnionych przy stawianiu figury twierdzi, ze Chrystus ma 51metrow jesli doliczyc korone i wzgorze na ktorym stoi.
A ja z tego wszystkiego siedze w tym Nowym Yorku zupelnie glupia, bo nie wiem, czy jak pojede do pracy we wtorek to mam byc dumna, ze w polskim Swiebodzinie jest najwiekszy Chrystus swiata, czy moze jednak nie tak bardzo...
No badz czlowieku madry?
I tak se mysle, ze czy on najwyzszy, czy nie, to juz trudno jakos bede musiala oczami swiecic, ale ze go z Moskwy nie widac?
To juz jest niewybaczalne!!

Jeszcze wiecej zamieszania:
Ciagle probuje ustalic kto wyzszy:)) i tak jesli doliczymy wzgorze w Swiebodzinie, to co zrobic z gora w Rio, ktora ma prawie 700 metrow?
http://en.wikipedia.org/wiki/Christ_the_Redeemer_(statue)
po lewej stronie mozna sobie zmienic jezyk na polski jakby sie komus chcialo czytac.
No i co jeszcze zrobic z tym pomnikiem?
http://en.wikipedia.org/wiki/Cristo_de_la_Concordia
Ten jest w Bolivii i jesli nie liczyc korony Chrystusa ze Swiebodzina to jest ten z Bolivii jest wyzszy.
Kryste!!! ale sie narobilo!!!
A Bog przerazony paczy z nieba wysokiego:

71 comments:

  1. To, że pomnika z Moskwy nie widać, uważam za skandaliczne i niedopuszczalne!;P

    ReplyDelete
  2. Nie starczy metrów, żeby postawić pomnik ludzkiej głupocie.

    ReplyDelete
  3. Magenta--> Nie mow dwa razy... pomnik "tragicznie zmarlego, najlepszego prezydenta" bedzie wyzszy, bo ten MUSI byc widoczny z Moskwy:)))

    ReplyDelete
  4. Witaj, ja to chyba czegoś nie rozumiem - podobno nie ma forsy na służbe zdrowia, na podwyzki rent, emerytur, na pomoc społeczną, a na takie cos to są. I jest obojetne z jakich to pieniedzy, bo wiem,że sa pilniejsze wydatki niz pomnik Chrustusa. A pomnik LK to z pewnościa powstanie na granicy , tak by juz Moskwy było widać.Wiesz, w takie dni bardzo sie cieszę,że juz mi bliżej niz dalej na druga strone teczy.

    ReplyDelete
  5. Anabell--> No cos Ty taka drobiazgowa? I w ogole to chyba nie rozumiesz przeslania, bo taki ogromny Chrystus to wszystkich bierze w opieke i juz nie potrzeba ani emerytur, rent, ani sluzby zdrowia. Wystarczy wiara.
    Tylko ze z ta wiara, to u Ciebie chyba tak jak u mnie czyli kiepsko:)))

    ReplyDelete
  6. nie wiem co autor pomysłu miał na myśli, i chyba raczej nie chcę wiedzieć.
    zawsze przy tego typu wzniosłych ideach zastanawiam się czy nie lepiej było by przekazać zgromadzone fundusze na bardziej szczytny cel.
    np. w imię kościoła i wiary przekazać fundusze "zaprzepaszczone" na budowę kolosa, na dom dziecka czy szkołę.
    przykro strasznie, że Polacy to naród populistyczny i goniący w piętkę.

    ReplyDelete
  7. Wiesz, i mnie zatkało, jakżem to "cudo" w "Wiadomościach" zobaczyła...
    ktoś chyba miał niezły kompleks niższości...

    ReplyDelete
  8. Nie cierpię wszelkiej maści fanatyzmu i ostentacji. I tyle w temacie ode mua.

    ReplyDelete
  9. Dobrze, że poruszyłaś ten temat. Ja już się śmieję, ale za chwilę cały świat będzie się z nas śmiał. Do tego projektantowi coś się stało w główkę, bo pomnik wyjątkowo szpetny, szczególnie w koronie. Zaś powiatowy architekt, który ma pilnować, aby było ładnie, nie chciał się czepiać, bo jeszcze by go oskarżyli o bycie diabłem i cholera wie, czym jeszcze.

    Sparafrazuję cytat z jednego, zacnego wielce, filmu:

    "Wiesz, co robi ten pomnik? On odpowiada żywotnym potrzebom całego społeczeństwa. Ty wiesz, co my robimy tym pomnikiem? My otwieramy oczy niedowiarkom! Patrzcie, mówimy, to nasze, przez nas wykonane i to nie jest nasze ostatnie słowo. Nikt nie ma prawa się przyczepić, bo to jest pomnik społeczny, w oparciu o sześć instytucji..."

    A prywatnie, to znam lepsze metody uleczenia kompleksów. Mniej ostentacyjne, tańsze i znacznie skuteczniejsze.

    ReplyDelete
  10. Dla mnie to byłoby śmieszne, gdyby nie to, że poszło na to tyle kasy, którą rzeczywiście można by przeznaczyć na zbożne cele.
    O gigantyźmie taki artykuł: http://www.pardon.pl/artykul/9527/gigantyczne_koscioly_komu_sa_potrzebne
    ale komentarze lepsze. Coś na uspokojenie... i można czytać! ;)))

    ReplyDelete
  11. Elfii--> Ja to juz w ogole nie rozumiem tego calego przedsiewziecia, ale to chyba nie jest takie proste do zrozumienia.

    ReplyDelete
  12. Ida--> Ja juz chyba nawet watpie czy to sie da leczyc? To juz chyba za pozno.

    ReplyDelete
  13. Laki--> Oczywiscie ze to jest fantatyzm, co zrobic jak my lubimy byc fanatyczni, jak lubimy POKAZAC. Przykre to i wstyd.

    ReplyDelete
  14. Marek--> Wlasnie fakt, ze to nie jest ostatnie slowo jest najbardziej przerazajacy. Szczescie, ze jest jeszcze ta Brazylia i Boliwia, wiec nie sama Polska. Bo ja sie naprawde zastanawiam jak tu we wtorek wyjsc z domu. Czy Ty masz pojecie jak mnie szlag trafia jak sie Albanczyk z takim jednym z Czarnogory ze mnie nabijaja i ja nie mam nic do powiedzenia. JA - ktora zawsze i na wszystko ma odpowiedz, a tu sobie z kraju mojego pochodzenia robia jaja juz od 7 miesiecy a ja milcze z braku argumentow.

    ReplyDelete
  15. ja kiedy pierwszy raz o nim usłyszałam od razu skojarzyło mi się dziwnie z jakimś kompleksem niższości, albo właśnie wyższości...
    w każdym razie z jakimś kompleksem to na pewno...

    ReplyDelete
  16. Stardust, mój angielski niestety jest wery bed, na dworcu nie zgine i chleb sobie kupię (czytaj burgera:) ), ale przetłumaczyc to co podajesz to tez dam radę:) translatora wezmę albo dziecko:)
    i tak sobie myslę, że możesz byc dumna, bo czemu i nie, w końcu nie wiemy ile osób pukało sie w czoło, gdy ktos wpadł na pomysł postawić stonehenge :) albo jakas piramida:) zawsze jest ten pierwszy raz:) może teraz będą powstawać nowe, coraz wyższe i z kosmosu będziemy widoczni dzięki wyciągniętym w niebo ramionom.

    ReplyDelete
  17. i całkiem mozliwe, ze i Chrystus czasami musiał rzucić mięsem

    ReplyDelete
  18. toznowuja--> Dzieki za ten link, ciekawy artykul.

    ReplyDelete
  19. CalaJa--> Trudno powiedziec, czy tu chodzi o mniejszosc czy wielkosc, ale dobrze byloby gdyby jeszcze nie bylo za pozno na leczenie:)

    ReplyDelete
  20. Beata--> Problem w tym, ze stonehenge powstalo w okolo 2500 BC a wiec w czasach, ktore nazwyamy przed cywilizacja. My ponoc zyjemy w czasach rozkwitu cywilizacyjnego. I to troche boli w glowke, bo ja nie mam nic przeciwko budowaniu swiatyn, obojetne jakiej religii. Sa wierni, nalezy im sie swiatynia jak psu buda. Nie mam nic do tego, ale takie pomniki?
    Wybacz, ale nie pojmuje sensu, ani celu.
    A przez te ramiona skierowane do nieba to moze sie akurat stac to co sie stalo w Ohio :)))
    Tu tez sobie wybudowali wielkiego Chyrstusa i piorun w niego strzelil. O!!!
    Jak juz czytasz te angielskie artykuly to jeszcze ten przeczytaj:

    http://www.usatoday.com/news/nation/2010-06-15-touchdown-jesus-fire_N.htm

    ReplyDelete
  21. Tylko szkoda, że nie pokazuje się tego, co wartościowe, a w świat idzie, że Polacy są jacyś dziwni, bo po cholerę im taka figura? Jaki to ma sens i w jakim celu powstaje? Mamy naprawdę z czego być dumni i sławni w świecie.

    Ty wiesz, że tutaj katolików kojarzy się z sektami? Powiedział mi to znajomy Norweg. Tutaj w ogóle nie ma takiej manii stawiania mega świątyń, więc co dopiero mówić o mega świętych figurach. To jest wydawanie pieniędzy na coś irracjonalnego, a Boga (jeśli się w niego wierzy) chwali się swoimi czynami i pracą, a nie monumentami. U nas odwrotnie.

    ReplyDelete
  22. ja się obawiam że w naszym kochanym kraju już zapóźno na leczenie...
    niestety...

    ReplyDelete
  23. Laki--> Ja wiem, bo mam w rodzinie Szwedke i ona jest Luteranka, mam rowniez Czechow Luteranow w rodzinie. Widzisz wiara powinna byc w sercu a nie na pokaz, tak jak pisalam wyzej, sa wierni, niech bedzie i swiatynia. Ale taki pomnik nie ma nic wspolnego z wiara.

    ReplyDelete
  24. hehe - a moj Jezus jest wiekszy niz twoj Jezus;)

    ReplyDelete
  25. Nie miałabym nic przeciwko zafałszowaniu danych w każdej encyklopedii. żeby tylko okazało się, że "nasz" jest większy... bo będą budować do skutku:((((((((((

    ReplyDelete
  26. Aniu_2000--> Dokladnie, jak dzieci:))

    ReplyDelete
  27. Nivejko--> A jestes pewna, ze jak juz beda mieli tego najwiekszego, to przestana budowac? Nie wiem czy pamietasz, jak obraz jasnogorski wedrowal po kraju? Obraz dalo sie przeniesc, a pomnika sie nie da, wiec kto wie, czy za moment Kurozweki czy tam jakas inna pipidowka nie zacznie budowac swojego, tylko dlatego, ze Swiebodzin ma.

    ReplyDelete
  28. To czy najwyższy w świecie - nieważne.
    Ruski i bez tego widzą (i słyszą, ale to nie w tym temacie)...
    Ale jak go Bozia z wysoka nie dojrzy, znaczy pomnika - to mamy problem. Albo jak się obrazi, że Jezusek do Jezuska niepodobny ;D

    ReplyDelete
  29. Jak kto ma maleńką wiarę to potrzebuje wieeeelkich posągów do czczenia.
    A ja na to jak na lato :). Grunt że nie pod moim oknem bo jeszcze nie daj buk by mi widoczki zasłaniał :)

    ReplyDelete
  30. Ja bym zrobiła na głowie Jezusa, za tą koroną, taras widokowy

    ReplyDelete
  31. Beata--> OK juz przestaje krakac, bo jeszcze wykracze, tak jak wykrakalam 7 miesiecy zaloby:)

    ReplyDelete
  32. Malutka--> Z tym podobienstwem to nie wiem, bo czy zyje ktos, kto pamieta jak Jezus wygladal?

    ReplyDelete
  33. Antares--> Jakos tak wprost proporcjonalnie do wiary to dziala, mowisz?

    ReplyDelete
  34. Zante--> I to bylby faktycznie jakis pozytek, ale co mozna zobaczyc w Swiebodzinie z tej wysokosci?

    ReplyDelete
  35. A to nie taki, co Go na Krupówkach ciosają ciuposkami?

    ReplyDelete
  36. A w mojej gazecie napisali,ze....... experci od budownictwa ocenili ze to fuszerka i pomnik postoi "najwyzej" 20 lat.

    ReplyDelete
  37. Tak my to mamy wszystko największe, pomnik Chrystusa, świątynie w Licheniu i całe morze głupoty...nic dodać, nic ująć. A co bedzie jak wzgórze będzie się zapadać pod ciężarem tego cudu ? Czy wtedy wspólnym wysiłkiem rządu i społeczeństwa usypiemy nowe ? Matko Boska jak tu nie zwariować ?

    ReplyDelete
  38. To jeszcze jeden link:
    http://www.wiadomosci24.pl/artykul/replika_krzyza_z_giewontu_w_pustkowie_118885.html
    Bajka - prawda?

    ReplyDelete
  39. Ano mamy taki narod.Mysla ze sa lepszymi katolikami ,bo postawia pomnik,czy swiatynie ful wypas,az cisnie sie na usta---to nie owieczki PANA,tylko stado baranow.
    Dlatego mnie juz to wszystko dynda i powiewa , szkoda mojej energii na ustalanie kto wyzszy czy kto ma dluzszego.

    ReplyDelete
  40. ja się nie dziwię, że Bozia (za przeproszeniem) spierdolił z ziemi do nieba! jak widział, co tu się będzie działo z tymi pomnikami i krzyżami... no ręce już dawno opadły! Bozi też! :/

    ReplyDelete
  41. Hmmm, bo Polska to jest chory kraj. Bardzo chory.Na każdym kroku wyłazi głupota.Czasem już nie można tv oglądać. Czasem są żenujące sytuacje.Myślałam jak by się się wypisać z tego burdelu.Kombinuje nadal.

    ReplyDelete
  42. Stardust --> w sumie to odwrotnie proporcjonalnie :D
    To jak z seksem:
    impotencja -> potrzebny większy fetysz
    wielka namiętność -> nie potrzeba gadżetów
    ;)

    ReplyDelete
  43. Malutka--> Ja to juz naprawde nie wiem, ale nigdy nie wiadomo ktos sie czego przyczepi:)

    ReplyDelete
  44. Ina--> Chyba dobrze pisali, bo ja tu tez gdzies czytalam, ze material to jakas lipa. Jakby postawili w ubieglym roku, przed tymi powodziami, kto kto wie ile by juz zostalo;) ale to chyba dobrze.

    ReplyDelete
  45. Madmargot--> Fantatyzm religijny jest bardzo grozny, ale na szczescie wszedzie taki sam, wiec Polska akurat nie jest wyjatkiem. U nas to sie po kosciach rozlazi, bo na tyle ziemi, luda i roznych religii... kto by nadazyl;)

    ReplyDelete
  46. toznowuja--> Tylko rece zalamac... Ale to potwierdza, ze mam racje, pewnych obiektow nie da sie "ponosic" po kraju, trzeba wybudowac nowe.

    ReplyDelete
  47. Evek--> Nawet Bozia ma swoje granice wytrzymalosci;)

    ReplyDelete
  48. Kasiu--> Nie bardzo jest sie gdzie wypisac.. tak naprawde to nie ma normalnego miejsca na swiecie. Chyba ze jakas bezludna wyspa.

    ReplyDelete
  49. Antares--> Oczywiscie masz racje!!! Ja nawet myslalam "odwrotnie" a napisalam "wprost" no miesza sie, miesza...:)))

    ReplyDelete
  50. ja dumna nie jestem, ale ja się nie znam;)

    Z tego co czytałam, pomnik sfinansowali sami ludzie, bez dotacji, wiec pod tym względem jestem pełna podziwu dla osoby, która wymyśliła 'coś' i ten pomysł zrealizowała. Zastanawiam się oczywiście, czy gdyby miał tam stać np. najwyższy na świecie pies, to też naród by partycypował w kosztach? Oj chyba nie...

    ReplyDelete
  51. Iva--> Jesli jak piszesz pomysl zfinasnowali ludzie, to tylko podziwiac!!! Jest to swiadectwo bogactwa polskiego narodu!!! I tu zdejmuje kapilinder z glowy.
    Nie wiem czy stac byloby mnie na taki gest w tej chwili, jakos mam wrazenie, ze ciagle mi brakuje na cos co jest bardziej konieczne dla mnie, dla mojego zdrowia, dla bliskich.

    ReplyDelete
  52. Co można zobaczyć z głowy Jezusa? No z tej to pewnie Kilimandżaro

    ReplyDelete
  53. Moim komentarzem nich będzie to bardzo trafnie dobrane zdjęcie Jezusa zafrasowanego.Cóż więcej dodać , albo się śmiać albo się razem z Jezusem zafrasować.

    ReplyDelete
  54. naród polski jest niezwykle(!) ofiarny;)

    ReplyDelete
  55. Mnie tam figurka ani ziębi, ani grzeje- nie pod moim oknem i nie za moje pieniądze, jeśli komuś była potrzebna, to niech sobie stoi.Jeden lubi postawić sobie na półce pięć matekbosek z odkręcaną głową ( to taki nowomodny pojemnik na wodę święconą), inny zaś wymarzył sobie taki pomnik i - cud socjotechniki- przekonał do jego zbudowania ludzi . Boję się tylko przejeżdżać obok, bo trochę na wariackich papierach powstał (budowa była kiedyś wstrzymana przez powiatowego inspektora nadzoru budowlanego, bo okazało się, że co innego zgłoszono, a co innego zaczęto majstrować), i jakoś nie do końca ufam obliczeniom konstrukcyjnym dokonywanym post factum ... No cóż, będę objeżdżać szerszym łukiem.

    ReplyDelete
  56. Czy Ty Star nie rozumiesz, że to wprawka czyli próba przed postawieniem tego właściwego pomnika. Nie może być tak, że stawiając ten główny na miejscu Pałacu Prezydenckiego coś pójdzie nie tak. Po to właśnie Chrystus wielki aby w razie czego kolejny raz przyjął błędy ludzi na swoje barki i żeby następny Lecha Wielkiego nie miał niedoróbek a świecił okiem sprawiedliwym w kierunku Moskwy. Żarty, żartami, ale ludzka głupota zaczyna przekraczać wszelkie granice, czego jeszcze możemy się spodziewać??? Pozdrawiam z państwa gdzie mamy nowe miasto Rio de Świebodzinejro ;P

    ReplyDelete
  57. Moze czas pomyśleć o takiej bezludnej wyspie. To kraj absurdów, durności. Kraj bardziej papieski niż papież, kraj dupolizów .

    ReplyDelete
  58. jak nie wiadomo o co chodzi, to chodzi o kasę. Mieszkańcy którzy mają domy myślą, że zarobią trochę kasy na turystach - sklepiki, wynajem pokoi i parkingów, masa z bloków, że zostaną zbawieni za datki które dali na pomnik, zaś kościół zgarnie najwięcej - datki na tacę, sprzedaż "świętych upominków", bilety wstępu znaczy drugi Licheń i to wszystko bez podatku, pozdrawiam

    ReplyDelete
  59. MP--> No to nie jest dobra wiadomosc;/

    ReplyDelete
  60. Czarny Ptaku--> Nie tylko sie zaplulam ale i zasmarkalam:)))) Rio de Swiebodzinerio!!! Pieknie!!!!

    ReplyDelete
  61. Kasiu--> Wiekszosc jest taka:) Popatrz na moj kraj, tez wstyd. Tyle tylko ze ja na szczescie nie mieszkam w Ameryce, tylko w Nowym Yorku:))) A to jest kolosalna roznica:))

    ReplyDelete
  62. Ewa F--> Witam serdecznie i mysle, ze niestety masz racje.. :))

    ReplyDelete
  63. W tym kraju szczyt wszelkiej głupoty jest wyższy niż szczyt powstania tego zbędnego, kolosalnego koszmaru, graniczącego z paranoją. :))) Lea

    ReplyDelete
  64. Powiem krótko: ja pierdole... kolejna fama na cały świat zaraz po tym jak obrońcy krzyża się uspokoili...

    ReplyDelete

Mow do mnie jeszcze....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...