Regulamin


Czytelniku...
1. Jesli czytasz, staraj sie to robic ze zrozumieniem. W przypadku sklonnosci depresyjnych, braku poczucia humoru, dystansu do siebie i otaczajacego Cie swiata, lepiej nie czytaj.
2. Blog zawiera tresci oparte na pogladach autorki, nie TWOICH.

3. Nie ma obowiazku podzielania moich pogladow, natomiast jest obowiazek poszanowania mojego prawa do ich posiadania i gloszenia tutaj.
4. Nawet jesli odnosisz wrazenie, ze cos co czytasz dotyczy Ciebie, to tylko Ci sie tak wydaje. Pisze tylko o ludziach, ktorzy sa dla mnie wazni.
5. Tak naprawde to na swiecie sa tylko trzy wazne dla mnie osoby:
a) ja
b) ja
c) jeszcze raz JA:)
6. Komentowanie mile widziane i cenione, ale pamietaj, TWOJ komentarz swiadczy o Tobie, nie o mnie.
7. Blog zawiera slowa uznane ogolnie za nieparlamentarne, jesli Cie to gorszy, przestan czytac teraz.
8. Blog jest otwarty dla wszystkich, ale nie ma obowiazku czytania, robisz to z wlasnej nieprzymuszonej woli i na wlasne ryzyko.
9. Wszystkie teksty i zdjecia zawarte na blogu sa wlasnoscia prywatna autorki. Kopiowanie i rozpowszechnianie bez zgody autorki podlega karze z artykulu o prawach autorskich.
10. W przypadkach watpliwosci, czytaj te instrukcje wielokrotnie, az do skutku.

Stardust

Thursday, January 17, 2013

Miesiac pozniej

Trzy dni temu minal miesiac od masowej masakry dzieci w szkole, w Newton CT.
Nie sprawdzalam wczorajszych statystyk, ale od tamtego czasu nie liczac ofiar dzieci z Newton w Stanach zginelo w spotkaniu z lufa karabinu prawie 1000 osob, w tym ponad 30 ofiar to dzieci.
Nie mam nic przeciwko temu, zeby sobie ktos bron posiadal w domu, w klubie strzeleckim, w puszczy ale nie na ulicy, nie w szkolach, nie w miejscach publicznych.
Nawet nie mam nic przeciwko tym co strzelaja do ludzi, pod warunkiem, ze strzelaja do swoich, tych o takich samych pogladach, to mi nawet na reke.
Milosnicy drugiej poprawki do Konstytucji zapominaja, ze zaczyna sie ona od slow "well regulated" czyli obwarowana przepisami, taki drobny szczegol, ale o wielkim znaczeniu.
Wczoraj prezydent Obama przedstawil publicznie swoje propozycje, ktore osobiscie bardzo mi pasuja, chociaz wolalabym zeby byly troche ostrzejsze, no ale, zawszec to dobry poczatek.
W obozie republikanskim sie zagotowalo;)))
Uwielbiam patrzec i sluchac ja oni sie wkurwiaja... no uwielbiam i nic na to nie poradze.
Fucked News tez wyglada na to ze byl wczoraj bardzo ciekawy, chcoiaz oczywiscie nie ogladam, bo to przeciw mojej osobistej religii, ale widzialam kilka fragmentow na moich stacjach.
Czas pokaze co bedzie dalej.
Ja osobiscie przewiduje, ze regulacje beda.
Wiem, przewiduje to wbrew odczuciom wielu, ale juz do tego przywyklam, wiec sie nie przejmuje.
Podobnie w 2008 przewidywalam prezydenture Obamy jeszcze w czasie kiedy walczyl o nominacje z Hillary Clinton, ja juz wtedy bylam za Obama i wierzylam, ze wygra.
Hillary moze startowac w 2016 i wtedy bedzie miala moje pelne poparcie, ale 2008 to nie byl jej czas. Podobnie przewidywalam, ze przejdzie ustawa zdrowotna, a przeciez tyle bylo problemow.
Zreszta Obamacare ma do dzis wielu przeciwnikow, najsmieszniejsze, ze jeszcze nie weszla w zycie, jeszcze wiekszosc przeciwnikow naprawde nie ma pojecia na czym bedzie polegac i jak sie bedzie sprawdzac w zyciu, ale sa przeciwni.
Ot tak dla zasady.
Tak samo jak uwazali, ze Obama nie ma szans na druga ture, bo przeciez bezrobocie wynosilo 8%.
No coz, ja sie tam nie bede z takimi typami sprzeczac, dyskusje ze sciana nie sa moim ulubionym zajeciem, ja po prostu wiem swoje.
A ze z czasem wychodzi na "moje" to juz zupelnie inna sprawa.
Ogladac i sluchac jak sie pienia lubie, bo mnie to po prostu smieszy.
A w ubieglym tygodniu dostalam poczta zaproszenie na poniedzialkowa inaguracje prezydencka.
Oczywiscie nie wybieram sie, bo i po co, jak wiecej zobacze w tv, jak to dobrze, ze jest to akurat w moj dzien wolny od pracy;)
Ja to mam szczescie:)))
A zaproszenie oprawie sobie w ramke i bede miala pamiatke.
Cztery lata temu sprawilam sobie plakat z inaguracji, lacznie z trescia przemowienia to tym razem bede miala zaproszenie.
I bardzo mnie ciesza nowe przepisy odnosnie broni w stanie Nowy York.
B-A-R-D-Z-O!!!
Thanks a lot Major Blumberg!!
Walka o pozostale stany sie dopiero zaczyna, moze potrwac, bo wszystko przez tych kretynow trwa dlugo, ale na pewno nie zostanie odlozona na polke z napisem "zapomniane".
Ja na pewno nie zapomne, a takich jak ja jest w tym kraju wiekszosc.

UPDATE!
Jestesmy na dobrej drodze, stoimy po odpowiedniej stronie, czyli po stronie niewinnych ofiar.
Republikanie (Gun Over People) niech sie bujaja, zalozyli sobie stryczek na szyje i teraz sami zaciagaja coraz bardziej.
Tu mozecie zobaczyc jak ludzie organizuja codziennie w calym kraju pokojowe manifestacje popierajace prawne regulacje w sprawie posiadania broni.
To jest strona zalozona po 14 grudnia i ludzie codziennie cos dopisuja, dolaczaja zdjecia.

32 comments:

  1. Replies
    1. Ivo, naprawde straszne i co gorsze to moze spotkac kazdego, wiec zupelnie nie rozumiem tych chorych ludzi, ktorym jest potrzebna bron maszynowa.

      Delete
    2. Wszystko pod płaszczykiem wolności. Ciekawe jej pojmowanie:(

      Delete
  2. ja tez mam nadzieje, ze to przejdzie! ale wkurzaja mnie strasznie pieprzone rednecks z Montany czy Alaski, ktorzy uwazaja, ze ktos ingeruje w 2nd Amendment! do jasnej cholery, w jakim celu jest komus potrzebna bron maszynowa w domu???!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cutie, Montana, Alaska, Utah, Kentucky... itp. No wiesz, tam zyja ludzie z XVIII wieczna mentalnoscia;)))
      Oni sobie wyobrazaja, ze kiedys beda walczyc o wolnosc, dla nich wojna secesyjna sie nie skonczyla, no jak mozna w ogole dyskutowac z taka ciemnota.
      Dlatego ja nie dyskutuje, popatrze, poslucham, posmieje sie i nie dyskutuje, szkoda czasu.

      Delete
  3. No tak, tylko ze bron w domu to prawie automatcznie bron na ulicy...

    Dla mnie to jest wszytsko nie do pojecia :-/

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dlatego wlasnie, zeby ta bron nie wychodzila z domu, strzelnicy i puszczy na ulice, potrzebne sa regulacje prawne. I to wlasnie mieli na mysli autorzy drugiej poprawki, no ale wez i przetlumacz takiemu co w ogole nie potrafi czytac, nie mowiac o czytaniu ze zrozumieniem.

      Delete
  4. ale kto ma tyle broni, czy to nie są jacyś bandyci, gangi i inna hołota, która jak piszesz może się śmiało nawzajem wystrzelać? Dochodzą jeszcze heh kolekcjonerzy i wariaci, to w sumie prawie to samo. Czy nie?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Klarko, moim zdaniem ktos kto posiada wiecej niz dwie sztuki broni czy bron maszynowa to kwalifikuje sie zarowno do grupy bandytow, holoty jak i wariatow.
      Kolekcjoner moim zdaniem powinien miec bron, ktora juz nie jest zdolna do uzytku, wtedy to jest kolekcja.
      Ja tez nie jestem w stanie rozkminic rozumowania tych idiotow, ale nawet sie nie staram, bo co mi to da?

      Delete
  5. Gratuluję zaproszenia na inaugurację ! :)
    Możesz nie skorzystać, ale dostałaś i to się liczy !
    Hilary,ze względu na stan zdrowia chyba już nie będzie startowała w żadnych wyborach.
    Pozdrawiam.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Polu, a ja mysle, ze Hillary wlasnie bedzie startowala, ona nie ma zadnych problemow ze zdrowiem, ktore by jej mogly w tym przeszkadzac.
      Podejrzewam, ze rezygnacja z obecnej pozycji to jest wlasnie przewidziana pod tym katem. Odpoczynek, zebranie pieniedzy i za 4 lata start.
      I tak jak uwazalam, ze w 2008 roku Hillary nie miala szans wygrac z McCainem, tak teraz po 4 latach zajmowania stanowiska Sekretarz Stanu jest naprawde na doskonalej pozycji.

      Delete
    2. Star, nie będę z Tobą polemizowała, bo przecież to Ty masz te sprawy w małym paluszku :)
      Na podstawie informacji jakie znałam sądziłam, że rezygnacja z obecnego stanowiska równa się jej wycofaniu z polityki.

      Delete
    3. Polu, bo narazie jest jeszcze ok. 2 lata przed kolejnymi wyborami, wiec tak sie oficjalnie mowi, natomiast ani Hillary ani Bill nigdy nie wypowiedzieli sie stanowczo. Hillary wie, ze jesli tylko wystartuje, to nikt w tym kraju tym razem nie ma szans ja pobic. Czas pokaze, ale 2 lata to duzo i jeszcze wiele moze sie wydarzyc.
      W ostatnim wywiadzie Bill stwierdzil, ze Hillary ma konskie zdrowie, a to juz "woda na mlyn";)
      U Was serwisy informacyjne powtarzaja to co chca, tak samo bylo z ostatnimi wyborami, prawda?
      Przeciez w/g polskich serwisow wygrac mial na 100% Romney:)))

      Delete
  6. Przerażają mnie te statystyki. Przyłączam się do Twojego oburzenia. Tylu ludzi! Niepojęte, że część ludzi nie wyciąga z tego faktu żadnego wniosku.
    A wiesz, że mój wujek zginął na polowaniu zastrzelony przez kolegę? To też ofiara broni.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aniu, wiec na przykladzie wlasnego wujka wiesz, ze bron nawet w rekach ludzi, ktorzy potrafia z niej korzystac jest niebezpieczna.
      U nas, poprzedni VP o imieniu Dick postrzelil na polowaniu wlasnego kolege w twarz (na szczescie niegroznie) i co?
      Ano kolega jak tylko wyszedl ze szpitala to publicznie przeprosil VPa.
      Paranoja, to sa chorzy ludzie i powinni byc trzymani pod zamknieciem.

      Delete
    2. Aniu, smierc Twojego wujka jest wiec dowodem na to, ze bron nawet na polowaniu, nawet w rekach ludzi, ktorzy umieja sie z nia obchodzic jest niebezpieczna.
      Nasz poprzedni Vice Prezydent postrzelil na polowaniu swojego kompana w twarz, na tyle niegroznie, ze kompan przezyl i tylko byl przez kilka dni w szpitalu.
      Co zrobil jak wyszedl ze szpitala?
      Przeprosil ViPa:)))
      To jest chore towarzystwo, ktore powinno nosic ubranka z dlugimi rekawami lub przebywac w domach bez klamek.

      Delete
    3. No masz, najpierw sie nie opublikowalo, a pozniej sie pokazalo... aaaa niech tak juz zostanie;)

      Delete
  7. Te statystyki są straszne, tylko odnoszę wrażenie, że zwolennicy posiadania broni widzą w nich tylko liczby. Nie ludzi, nie czyjeś żony, czyjeś dzieci, mężów itd. Tylko po prostu liczby. Dla nich to nic nie znaczy, nie mają w sobie za grosz empatii, tylko boją się, że ktoś im odbierze ich zabawki.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Haniu, to naprawde trzeba nie miec za grosz wyobrazni zeby nie miec pojecia jak moze wygladac cialo 6 letniego dziecka, ktore zostalo nafaszerowane jedenastoma nabojami. Co moglo zostac z tego dzieciaka? Co musieli przezyc rodzice identyfikujacy takie zwloki wlasnych dzieci?
      No, ale masz racje to sa ludzie bez serca, bez rozumu, bez wyobrazni!!
      Jedyne co posiadaja to otwarta kieszen na kase od gun lobby.

      Delete
  8. Moje zdanie na ten temat znasz. Nie wiem dlaczego w takiej Szwajcarii każdy trzyma w domu broń a zabójstw z użyciem broni palnej jest mniej, niż z użyciem broni białej, czyli popularnego noża.

    Stany to taki tygiel, mnóstwo wymieszanych narodowości i różnych jakby to ująć moralności (?). Dla mnie rozwiązania szwajcarskie są bardzo dobre, ale te były wypracowywane przez lata, a nie jedną lewacką ustawą.

    Zachęcam do przeczytania choćby hasła "polityka broni w Szwajcarii" w Wikipedii.

    Mają tam zresztą inne dość racjonalne przepisy. Nie ma żadnych kar za zjedzenie psa lub kota. Bo i czemu karać za kotka, a za świnkę już nie?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mironq, nie wiem dlaczego w Szwajcarii to dziala? Moze dlatego, ze cala Szwajcaria jest niewiele wieksza od miasta NYC, moze dlatego, ze liczba ludnosci calego kraju jest rowna liczbie ludnosci miasta NYC?
      Nie wiem, naprawde nie wiem, wiem natomiast, ze miasto NYC jest tez najbardziej bezpiecznym z duzych miast w Ameryce mimo, ze obywatele posiadaja bron.
      Ale tez w NYC jest najbardziej ostre prawo w kwestii zakupu, posiadania i korzystania. Z tego co wyczytalam w polecanym przez Ciebie artykule w Szwajcarii jest podobnie, a wiec raczej tu jest pies pogrzebany.
      Ty nazywasz przepisy "lewackimi" ja nazywam je rozsadnymi, chroniacymi prawo obywateli do zycia.
      Bo niby z jakiej racji prawo do posiadania broni mialoby byc wazniejsze niz prawo do zycia, prawo do bezpiecznego poruszania sie po ulicach, prawo dzieci do chodzenia do szkoly?
      Masz dzieci? Masz, nie wiem tylko w jakim wieku, ale skoro masz, to pewnie wiesz jak wyglada 6-latek.
      Teraz wyobraz sobie, ze przyszlo Ci zidentyfikowac zwloki tegoz 6-latka, ktore zostaly nafaszerowane 11 kulami z broni maszynowej. Przyjemne, prawda? Ale za to jakze prawicowe.
      Czy Szwajcarzy posiadaja bron maszynowa? Bo Wiki tego nie wyjasnia, a szkoda.
      Mowimy o REGULACJI a regulacja to przepisy i przepisy sa podobne w wielu dziedzinach zycia, tak samo jak jezdzac samochodem musisz posiadac prawo jazdy i przestrzegac przepisy ruchu drogowego, tego samego oczekuje w sprawie broni. Nic wiecej.
      Tymczasem mozesz isc z rodzina do Wallmart i w tym czasie kiedy Twoja zona wybiera kosmetyki, czy tam majtki, to Ty i Twoje dzieci moga zakupic bron, bez wzgledu na fakt, ze jedno z tych dzieci jest chore psychicznie.
      Takie jest w tej chwili prawo w wiekszosci kraju tutaj.
      Naprawde nie bardzo interesuje mnie co sie dzieje gdzies tam na swiecie, bo ja mieszkam TU i TU bede walczyc dopoki zyje. Bede walczyc wszystkimi dostepnymi mozliwosciami dla kazdego obywatela o bezpieczenstwo i prawo do ZYCIA dla moich wnukow.
      Amen;))

      Delete
    2. OK, doczytalam o broni maszynowej, sorry:)

      Delete
    3. A tu masz tresc drugiej poprawki:

      A well regulated Militia being necessary to the security of a free State, the Right of the People to keep and bear Arms shall not be infringed.

      Bardzo podobne do prawa w Szwajcarii, prawda?
      No wlasnie zauwaz, ze to bylo pisane w czasie kiedy Ameryka tez nie posiadala armii, a wiec WELL REGULATED (uregulowane prawnie) MILITIA (oddzialy) mialy bronic panstwa na wypadek napasci z ZEWNATRZ.
      Czy dzisiejszej armii amerykanskiej jest potrzebna pomoc cywilow?
      Jakos dziwnie, bo ten jeden jedyny raz kiedy Ameryka zostala napadnieta 11 wrzesnia 2001 roku to nikt nie bronil. Ba, zaden z obroncow posiadania broni nie zglosil sie na ochotnika do wojny w Afganistanie, tylko wyslali jak zawsze dzieci innych. A przeciez te wszystkie szczekajace mordy z prawicy nadawalyby sie rownie dobrze na mieso armatnie:)))

      Delete
  9. Krok w dobrą stronę, aczkolwiek, broń na ulicach i tak będzie, jeśli bandzior, czy świr nie będzie mógł mieć jej legalnie, to zdobędzie na czarnym rynku.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Szczurciu, nikt nie mowi o tym, zeby w ogole zlikwidowac bron, to jest nierealne. Ale mozna wprowadzic przepisy utrudniajace dostep do broni nieodpowiedzialnym ludziom, to raz. Dwa, mozna zabronic posiadania broni maszynowej.
      Na co komu bron maszynowa? Na co komu magazynki z 10-krotnymi rounds?
      Tak samo jak nie jest celem zlikwidowanie broni w ogole, tak samo zdaje sobie sprawe, ze to nie zlikwiduje zabojstw z bronia w reku, ale....
      Jesli tylko zmniejszy przestepstwa z bronia w reku, jesli tylko pozowoli dzieciom chodzic do szkoly bezpiecznie, jesli tylko uratuje JEDNO zycie to juz warto.
      Swiry byly, sa i beda, natomiast mozna utrudnic swirom dostep do swirowania;)

      Delete
  10. Stardust właśnie, z klawiatury mi to wyjęłaś!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ale co Ci wyjelam z klawiatury? Notke, czy ktorys z komentarzy, bo ja juz sie gubie i nie wiem co komu i skad wyjmuje:)))

      Delete
  11. Z broni w domu, to ja mam młotek i statuetkę

    Lubię, że Ty lubisz i podziwiam :***

    ReplyDelete
    Replies
    1. To mamy bardzo podobnie, ja mam jeszcze ciezkie zelazko takie na wegiel:)) I mysle, ze to mi wystarczy dla poczucia bezpieczenstwa;)

      Delete
  12. Pozazdraszczam Ci, Stardust , bo nijak nie mogę spokojnie patrzeć jak prawicowi prowadzą wojnę polsko-polską. Gdyby to siebie bili, ale biją na oślep, jak popadnie.Teraz " biją " sędziego, który ośmielił się w zgodzie ze swoimi powinnościami uzasadnić wyrok w sposób, który im się nie podobał, bo odkrywał i nazywał ich obyczaje. Do stalinowskich były podobne i wciąż są, ale nie wolno o tym mówić.Serdecznie pozdrawiam.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dobrochno, prawica jak widac wszedzie jednaka. Wlasnie zabieram sie do napisania notki o amerykanskiej prawicy.
      Szlag mnie trafia na sama mysl o tym.
      A w ogole to jestem przekonana, ze gdyby los rzucil mnie gdzies poza NYC to nie wytrzymalabym w tym kraju dluzej niz rok, no moze dwa...

      Delete
  13. Taaa... coś co w założeniu miało służyć dla ochrony staje się narzędziem w rękach psychopatów i zwyrodnialców.

    ReplyDelete

Mow do mnie jeszcze....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...