Regulamin


Czytelniku...
1. Jesli czytasz, staraj sie to robic ze zrozumieniem. W przypadku sklonnosci depresyjnych, braku poczucia humoru, dystansu do siebie i otaczajacego Cie swiata, lepiej nie czytaj.
2. Blog zawiera tresci oparte na pogladach autorki, nie TWOICH.

3. Nie ma obowiazku podzielania moich pogladow, natomiast jest obowiazek poszanowania mojego prawa do ich posiadania i gloszenia tutaj.
4. Nawet jesli odnosisz wrazenie, ze cos co czytasz dotyczy Ciebie, to tylko Ci sie tak wydaje. Pisze tylko o ludziach, ktorzy sa dla mnie wazni.
5. Tak naprawde to na swiecie sa tylko trzy wazne dla mnie osoby:
a) ja
b) ja
c) jeszcze raz JA:)
6. Komentowanie mile widziane i cenione, ale pamietaj, TWOJ komentarz swiadczy o Tobie, nie o mnie.
7. Blog zawiera slowa uznane ogolnie za nieparlamentarne, jesli Cie to gorszy, przestan czytac teraz.
8. Blog jest otwarty dla wszystkich, ale nie ma obowiazku czytania, robisz to z wlasnej nieprzymuszonej woli i na wlasne ryzyko.
9. Wszystkie teksty i zdjecia zawarte na blogu sa wlasnoscia prywatna autorki. Kopiowanie i rozpowszechnianie bez zgody autorki podlega karze z artykulu o prawach autorskich.
10. W przypadkach watpliwosci, czytaj te instrukcje wielokrotnie, az do skutku.

Stardust

Sunday, June 12, 2016

Zanim wyjade

Kilka spraw, ktore wyplynely w komentarzach w poprzedniej notce prosza sie o wyjasnienie.
Najpierw w kwestii mojej wyprawy do Kalifornii, jest to moja czwarta wycieczka do Kalifornii, wiekszosc interesujacych miejsc juz tam widzialam, w sumie teraz odwiedze niektore powtornie ale od innej strony:)
Red Rock Canyon jest w Nevadzie, co prawda calkiem blisko granicy z Kalifornia, ale nie, nie wybieramy sie tam z przyczyn czysto technicznych, za duzo trzeba odbic z trasy, ktora juz mamy opracowana.
Judie urodzila sie i cale 62-letnie zycie mieszka w Kalifornii wiec chyba oddalam opracowanie trasy w dobre rece :)

Czy ja przeginam z tymi wyprawami, chodzeniem itd.
Nie, absolutnie nie przeginam, nie robie nic na co nie mam zgody lekarzy. Jestem obecnie 9 miesiecy po przeszczepie, a przeciez 3.5 miesiaca po przeszczepie pojechalam na pierwsze wakacje na Wyspy Dziewicze, ktore maja naprawde bardzo gorzyste tereny. Cos mi sie wydaje, ze tam na wyspach najdluzszy wzglednie plaski odcinek drogi nie jest dluzszy niz 500 metrow i dalam rade. W koncu nie wszedzie da sie dojechac samochodem.
W Kalifornii bedziemy glownie na terenach Parkow Narodowych a te w Ameryce sa przystosowane do zwiedzania nawet dla tych co poruszaja sie na wozkach inwalidzkich. Ja chodze i to calkiem sprawnie i nawet szybko i z tym tez nie przesadzam ani nie przeginam, bo w czasie marszu sprawdzam puls, wiem jakiej granicy nie wolno mi przekroczyc. Pamietajcie tez o tym, ze wedrowki i marsze na powietrzu pomagaja zwiekszaniu objetosci pluc, co w moim wypadku jest bardzo wazne.
Slowem wszystko co sie dzieje jest pod kontrola :)

A teraz politycznie, kto nie chce niech dalej nie czyta.
Sollet zapytala dlaczego sie godzimy na Trumpa?
Nie bardzo wiem jak na to odpowiedziec, bo narazie to sie na nikogo nie godzimy. Nikt narazie nie wygral wyborow prezydenckich, te sie dopiero odbeda w listopadzie. Owszem Trump wygral nominajce partii republikanskiej a wiec bedzie w czasie generalnej elekcji kandydatem na prezydenta ze strony republikanskiej. Tak sie sklada, ze ja z partia republikanska nigdy nie mialam nic wspolnego, wiec ze tak powiem nie rusza mnie to.
Z dwojga zlego na pewno wole zeby prezydentem zostal Trump niz Hillary.
Dlaczego?
Z prostej przyczyny, Trump nie jest politykiem, nie ma zadnych dowodow na ktorych mozna sie oprzec wysuwajac wnioski na przyszlosc, Trump politycznie jest ciagle jak pusta karta papieru, ktora ewentualnie bedzie zapisywal.
Narazie wiemy tylko, ze ma wielka niewyparzona morde, ze wyraza strasznie rasistowskie poglady, ze jest po prostu zwariowany. Czy to co do tej pory widzielismy jest prawda? Nie wiem, praktycznie rzecz biorac to Trump ma kilka duzo bardziej liberalnych pogladow nniz Hillary.
Hillary za to jest duzo grozniejsza od Trumpa bo ona ma juz polityczna przeszlosc, przerazajaca polityczna przeszlosc, przeszlosc ociekajaca krwia niewinnych ludzi. A wiec opierajac sie tylko o tego typu fakty mozna latwo ustalic czego mozna oczekiwac jesli zostanie prezydentem. Na pewno wiecej wojen, w ktorych zgina znow setki tysiecy niewinnych ludzi, Hillary sie chwali, ze jej promotorem i idealem jest Henry Kissinger.
To jest dla mnie wystarczajacy fakt, zeby sie bac tej baby jak ognia piekielnego... serio, wole ogien piekielny :) sama mysl o Hillary z dostepem do guzika broni nuklearnej przyprawia mnie o sraczke i bol zebow.
Oprocz tego Hillary jest ciagle pod lupa FBI w sprawie prywatnego serwera, ktory uzywala do panstwowej korespondencji jako Sekretarz Stanu. Oczywiscie ona ma tysiace wyjasnien (kazde z nich jest klamstwem) w tej sprawie, ale ja mam jedna paskudna wade, nie glosuje na przestepcow. A faktem jest niezaprzeczalnym, ze FBI ciagle prowadzi przeciwko niej dwa kryminalne sledztwa.
Dlaczego w takim razie partia demokratow tak sie uparla na Hillary?
Proste.
W 2008 roku jak przegrala z Obama, to w negocjacjach nie tylko zmusili Obame do nadania jej pozycji Sekretarza Stanu ale tez obiecali, ze w 2016 na pewno zostanie prezydentem. Od poczatku cale obecne prawybory to jest jedno wielkie oszustwo tylko po to zeby dotrzymac obietnicy i wsadzic ja do Bialego Domu. Nie wazne jakim kosztem tak dla kraju jak i dla swiata.
Niestety mafia Clintonow jest tak silna.
Nawiasem mowiac Obama stracil w moich oczach wszystko co kiedys do niego czulam. Prezydent Obama nigdy nie dorownal Kandydatowi Obamie, nie dorosl mu nawet do piet.
Dlatego ja i Wspanialy nie chcemy juz miec nic wspolnego z partia demokratow, oboje wyslalismy nowe aplikacje na zmiane naszej przynaleznosci partyjnej z Demokratow na Bez Partyjna.
Dodatkowo, nie tylko w Polsce wpychaja Wam informacje, ze Hillary juz wygrala nominacje, tutaj tez tak bebnia, zgodnie z tym, ze klamstwo wielokrotnie powtorzone staje sie w oczach tepego narodu prawda.
Niestety nie kazdy jest na tyle tepy.
Ja akurat znam dokladnie przepisy amerykanskiego prawa wyborczego i wiem, ze aby wygrac wybory kandydat musi uzyskac glosy 2383 delegatow. Ani Hillary ani Bernie nie maja tej liczby i rowniez zadne z nich nie jest w stanie tej liczby osiagnac, we wtorek ciagle glosuje Washington DC.
Jesli zaden z kandydatow nie wygral takiej liczby delegatow nominacje przyznaje partia w czasie konwencji, ktora w przypadku demokratow ma miejsce w Philadelphii w dniach od 25-28 lipca. Zreszta nominacje ZAWSZE przyznaje konwencja, nawet jak kandydat uzyska odpowiednia liczbe delegatow to jest tylko tzw. presumptive nominee, a nie nominee.  Tak wiec to wszystko co media klepia po obu stronach oceanu jest klamstwem i poboznym zyczeniem.
Osobiscie od 4 miesiecy nie ogladam zadnych oficjalnych "newsow" i dzieki temu mam wieksza wiedze.
Z drugiej strony, na zakonczenie, zeby odpowiedziec na pytanie pytaniem:
Dlaczego Polacy zgodzili sie na Dudusia i Pis?
No wlasnie, sa pytania, na ktore nie ma prostych odpowiedzi.



37 comments:

  1. Przyjemności w Kalifornii życzę! Samych przyjemności! A do listopada kawał czasu...

    ReplyDelete
  2. Piszesz, ze Trump nie jest politykiem, a ja z tego powodu mam obawy, ze grono jego doradcow, ktorymi na pewno bedzie musial sie otoczyc, wykorzysta jego niewiedze (co najmniej poczatkowa) i ubije wlasne interesy, a potem bedzie za pozno, zeby to odkrecic. On jest po prostu glupi, a glupota bywa grozna, jak pokazuje przyklad wlasnie dudusia i antosia (male litery sa celowe).

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aaa, z tych emocji zapomnialabym!
      Przyjemnego i bezpiecznego urlopu. :)))

      Delete
    2. Bardziej sie boje silnej mafii, ktora ma juz za soba lata historii dzialania niz nieznanego. Tak czy inaczej prezydent ma niewielkie pole do popisu bo wszystko musi byc wczesniej zatwierdzone przez kongres. Trump bedzie mial przeciwko sobie nie tylko demokratow, ale tez wiekszosc republikanow w kongresie. Hillary juz wielokrotnie udowodnila, ze ona jest "ponad prawem" i tego sie nalezy bac bardziej, tej buty i poczucia bezkarnosci. Doradcow ma kazdy prezydent roznych, doradcy sa tylko doradcami przeciez oni nie maja zadnej mocy ustawodawczej.

      Dzieki za zyczenia :)

      Delete
  3. Cieszę się, Star, że z Twoim zdrowiem dobrze :) Cieszę się, że piszesz o polityce, bo naprawdę masz do tego rzadki talent. Jak dla mnie, możesz pisać więcej :) W naszych mediach rządowych tylko bełkot i prymitywna propaganda. W niezależnych niewiele lepiej, jeśli chodzi o USA. Tak naprawdę nie dowiesz się niczego wartościowego o Ameryce z polskich gazet i TV.
    Trzymaj się! :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dziekuje Ove.
      Ciezko jest znalezc solidne informacje. Ja przestalam ogladac oficjalna propagande 4 miesiace temu. Oj ciezko bylo sie od tego odciac, dawniej moglam ogladac te propagande non stop, a juz w okresie wyborow, to nie mozna mnie bylo oderwac od tv. :)
      Teraz szperam, szukam, bardzo pomocny jest FB, gdzie nawiazalam kontakty z ludzmi, ktorzy maja wiedze, wiedza jak potwierdzic czy konkretne zrodlo informacji jest wartosciowe, czy tez nie warte zachodu. Jest to trudniejsze niz ogladanie wiadomosci telewizyjnych, ale juz sie na tyle "zassalam", ze moge zyc bez tv.
      Wielu wartosciowych dziennikarzy, ktorych pozbyly sie oficjalne stacje telewizyjne teraz ma swoje programy w sieci, czesc z nich znam od lat i wiem, ze moge im ufac.
      Mysle, ze cos takiego jest tez w Polsce, przeciez TVP tez zwolnilo masowo wartosciowych ludzi, jesli jeszcze nie wyplyneli gdzies niezaleznymi kanalami to na pewno wkrotce wyplyna.

      Delete
  4. Czyli właściwie nie ma na kogo głosować i to jest smutne.
    Tak jak u nas ostatnio...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aniu, jest na kogo glosowac, Sanders ciagle jest w grze, tylko sie o tym nie mowi oficjalnie.
      Ja na pewno nie zaglosuje ani na Hillary ani na Trumpa... ale o tym kiedys w innej notce :)

      Delete
  5. Ja o wyborach w USA czytam uwaznie, bo pojęcie miałam więcej niż mgliste...mgły mi trochę opadły ;)
    Odpoczywaj i baw się dobrze !

    ReplyDelete
    Replies
    1. Repo, ja jestem uzalezniona od polityki :) dla mnie to jak tlen :))

      Delete
  6. Stardust - wspanialych wrazen zycze i zazdroszcze jak diabli tej podrozy.
    O wyborach amerykanskich za malo wiem - niepokojem mnie napawa i Hilary i Donald.
    Swoat glupieje totalnie - a Polacy sa tego nalepszym dowodem. Moze to chemia, ktora nas otacza? Mnia zadziwia nie tyle, ze Polacy zgodzili sie na budynia i pisuarow, pojac nie moge aktualnych sondazy z tak miazdzacym poparciem. Czy myslenie mozna kupic 500+

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mariusz, ludzi mozna kupic nie tylko za 500+ ludzi glownie kupuje sie strachem. U nas caly czas dudnia "jak nie zaglosujesz na Hillary to Donald bedzie prezydentem" a ja sie smieje, bo tak wlasnie Ameryka glosuje juz od 100 lat jesli nie wiecej "na mniejsze zlo" jaki jest rezultat to widac golym okiem.
      Ja przestalam sie bac wydumanych strachow jak mialam nie wiem 5 moze 10 lat a oni mnie teraz strasza jak mam 62 lata :)))
      No ciutke za pozno.
      Bez wzgledu na to co bedzie to jak przezylam kretyna busha juniora to przezyje i Donalda lub Hillary, ale ani do jednego ani do drugiego wyboru nie przyloze palca.

      Delete
  7. Have fun on your trip. I've never been to California. This Saturday we are going to Szczebrzeszyn!

    ReplyDelete
    Replies
    1. See, I have never been to Szczebrzeszyn :))) OMG I had to be careful not to miss spell the name :)))

      Delete
  8. Dokładnie na tej zasadzie wygrał Duda i PIS i zapewniam, że nie był to dobry wybór. W Polsce wolnymi i niewidocznymi dla ludu krokami idziemy w kierunkach autorytarno-faszystowskich. NA szczescie ani Duda ani Jarosław nie mają takiej władzy jak prezydent USA. USA to potęga. To gwarant porządku świata. Ja się boję Trumpa.

    I myślę sobie, że czasami jednak ten znany wróg jest lepszy. Bo ZNANY. Niech będzie suką. Niech kłamie i buduje swoją karierę. Niech. Ale IV wojny światowej nie wywoła. Bo liche skurwysyństwo nigdy nie idzie w parze z zamiłowaniem do rozmachu i szaleństwa.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Spt, oczywiscie, ze USA to potega (papierowa i na gumowych nogach, ale ciagle potega zwlaszcza zbrojna) oczywiscie, ze polityka USA ma wplyw na caly swiat.
      Jednak nieprawda jest, ze prezydent USA ma duza wladze, bo bez poparcia kongresu to on nie ma zadnej wladzy, nie jest w stanie zrobic nic jesli nie ma poparcia. Zobacz dwa miesiace temu Obama nominowal nowego Sedziego do Sadu Najwyzszego i co?
      No gowno, bo Kongres odmawia nawet przesluchania kandydata, a dopoki Kongres go nie przeslucha i nie zatwierdzi to prezydent moze sobie pazury do samego lokcia obgryzc i nic nie zrobi.
      Nie boje sie Trumpa.
      Duzo bardziej boje sie Hillary, ale o tym juz pisalam, nie ma sensu sie powtarzac.
      Problem w tym, ze tam gdzie Polska zmierza tymi wolnymi i niewidocznymi krokami to Ameryka juz jest.
      W obecnych wyborach osobiscie uwazam, ze mniej chodzi o prezydenta niz o przyszlosc tego kraju, wlasnie pod katem kierunku, w ktorym zmierzamy.
      Ameryka jak sama piszesz to potega, tymczasem mamy prawie 50 milionow rodzin zyjacych ponizej granicy ubostwa. Amerykanie nareszcie otwieraja oczy i widza, ze to jest ostatnia szansa na zmiane kierunku.
      Wszelkie zmiany zaczyna sie od tego, zeby nie popelniac wczesniejszych bledow.
      Dopoki bedziemy glosowac na "mniejsze zlo", dopoki bedziemy glosowac ze strachu to zadna zminana nie jest mozliwa. Jesli Trump ma byc tym dnem, od ktorego Ameryka bedzie sie mogla odbic to ja sie zgadzam na Trumpa. Hillary tylko umocni obecna mafie i bedzie jeszcze trudniej.
      Haha Hillary nie wywola IV wojny swiatowej, bo jeszcze III nie bylo, ale na pewno mamy przy niej wlasnie ogromne szanse na III wojne swiatowa.
      Przyjrzyj sie Syrii i poczytaj co chce zrobic Hillary, to jest zapowiedz wojny z Rosja, a wojna z Rosja to poczatek III wojny swiatowej.

      Delete
    2. Jezu - co ja z ta IV wojną ? ;))) (chyba mi się IV RP na głowę rzuciła ;))))

      Delete
  9. PS. Acha. Spoźnione urodzinowe uściski !!! :***

    ReplyDelete
  10. Polityka to zależności, na każdym szczeblu, w każdym kraju, a zwłaszcza ta międzynarodowa. A zwykłym ludziom media (często sterowane przez polityków) wmawiają, że cokolwiek od nich zależy i na coś mają wpływ. Jedyny wpływ mają pieniądze. Kto ile zainwestuje w wybory, od kogo je weźmie i co obieca w zamian.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Owszem to prawda, ale Bernie Sanders wlasnie udowodnil, ze mozna prowadzic szczera kampanie bez pieniedzy wielkich bankow i korporacji. To jest glowny powod dla ktorego demokraci od samego poczatku robia wszystko aby nie dopuscic go do nominacji.
      Bernie prowadzil i prowadzi kampanie w oparciu tylko o pieniadze od zwyklych ludzi, srednia kwota dotacji na jego kampanie wynosi $27. Mozna, jest trudno, ale mozna i taki polityk jest niezalezny od wielkich bankow i korporacji. Nie musi splacac dlugow tym, ktorzy go finansowali.
      Hillary bierze pieniadze od kogo sie da, lacznie z obcymi krajami takimi jak Arabia Saudyjska. Nie sa to bezposrednio wplacane pieniadze na konto jej kampanii, sa to w wiekszosci pieniadze prane przez Clinton Fundation. Poszperaj troche to sie dowiesz :)

      Delete
  11. to dobrze, że jest Ci dobrze tak śmigać :) śmigaj zatem i połykaj kilometry. to dobre dla ciała i ducha :)

    ReplyDelete
  12. zazdraszczam Star wyprawy , oj zazdraszczam .Wypoczywaj , oczodoły swe naciesz widokami i nie rozrabiaj albo rozrabiaj.
    macham - Gryzmolinda

    ReplyDelete
  13. ja tam nie mam wątpliwości, że robisz sobie dobrze:)

    ReplyDelete
  14. Zgadzam sie z toba Star. Co mnie totalnie zadziwia, bo wiekszosc naszych znajomych to demokraci, ale znam rowniez kilku republikanow i niesamowite jak to wszystko sie poodwracalo. Mam wrazenie ze demokraci za duzo wiedza o Hillary i nie beda na nia glosowac, a republikanie w zyciu nie chca glosowac na Trumpa i Hillary traktuja jako mniejsze zlo. No zebym ja republikanow zniechecala do demokratki! Tego jeszcze nie grali!
    Cudownych wakacji!

    ReplyDelete
  15. I like your House of Star very much��
    Czekam na kolejny komentarz polityczny!

    Życze udanych wojaży wakacyjnych, po nich to dopiero będzie Cię energia rozpierać!

    ReplyDelete
  16. Wojażuj na całego! I rób dużo fotek, coby je potem wkleić do posta :)
    Udanej wyprawy! :) ;*

    ReplyDelete
  17. Dzięki Star za ten komentarz polityczny.Dodam tylko że słyszałam w polskim radio amerykanistę, który twierdził, że nie ma już możliwości by Hilary nie dostała nominacji. Mówił, że chyba wszyscy delegaci na konwencję musieli by umrzeć w jednym momencie, takie jest prawdopodobieństwo, no że po prostu takiej sytuacji nie było i nie będzie. Poza tym Obama też już dał poparcie Clinton.
    Zobaczymy co z tego wyniknie.
    A ty odpoczywaj póki co:*

    ReplyDelete
  18. Udanego wyjazdu;) mam nadzieje, że zdjęciami nas zasypiesz.... ;-)

    ReplyDelete
  19. wspaniałej wycieczki ! i również czekam na tysioncpincet fot !

    ReplyDelete
  20. Star wierzę, ze nie zrobisz nic wbrew sobie i w sprawie wycieczek i w sprawie wyborów :-)
    Udanego wyjazdów
    Na wybory niby mamy wpływ, a jak jest w rzeczywistości tego nikt z nas nie wie.

    ReplyDelete
  21. Tęsknię za Tobą. Co sądzisz o tym poparciu Obamy dla Clinton? (Jeśli to prawda, bo jakoś nie mam zaufania do polskiej prasy)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Obama daje dupy juz od dluzszego czasu. Stracil w moich oczach prawie caly szacunek jaki kiedys do niego mialam.... :(((

      Delete

Mow do mnie jeszcze....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...