Regulamin


Czytelniku...
1. Jesli czytasz, staraj sie to robic ze zrozumieniem. W przypadku sklonnosci depresyjnych, braku poczucia humoru, dystansu do siebie i otaczajacego Cie swiata, lepiej nie czytaj.
2. Blog zawiera tresci oparte na pogladach autorki, nie TWOICH.

3. Nie ma obowiazku podzielania moich pogladow, natomiast jest obowiazek poszanowania mojego prawa do ich posiadania i gloszenia tutaj.
4. Nawet jesli odnosisz wrazenie, ze cos co czytasz dotyczy Ciebie, to tylko Ci sie tak wydaje. Pisze tylko o ludziach, ktorzy sa dla mnie wazni.
5. Tak naprawde to na swiecie sa tylko trzy wazne dla mnie osoby:
a) ja
b) ja
c) jeszcze raz JA:)
6. Komentowanie mile widziane i cenione, ale pamietaj, TWOJ komentarz swiadczy o Tobie, nie o mnie.
7. Blog zawiera slowa uznane ogolnie za nieparlamentarne, jesli Cie to gorszy, przestan czytac teraz.
8. Blog jest otwarty dla wszystkich, ale nie ma obowiazku czytania, robisz to z wlasnej nieprzymuszonej woli i na wlasne ryzyko.
9. Wszystkie teksty i zdjecia zawarte na blogu sa wlasnoscia prywatna autorki. Kopiowanie i rozpowszechnianie bez zgody autorki podlega karze z artykulu o prawach autorskich.
10. W przypadkach watpliwosci, czytaj te instrukcje wielokrotnie, az do skutku.

Stardust

Saturday, September 19, 2009

Zydowski gen

Wracalismy wlasnie z pracy wczoraj wieczorem jak tuz przed naszymi nosami widniala reklama jakiejs chrzescijanskiej religii i cos tam bylo o Bibli. Wspanialy poczytal i mowi:
-- Oni tu cos pisza o potrzebie przebaczenia win przez Boga.
-- No to dobrze pisza - ucielam krotko, bo wcale nie chcialo mi sie dyskutowac na tematy religijne zwlaszcza po ostatnich dyskusjach na blogu. Ale przecie Wspanialy nie ma pojecia o czym ja pisze na blogu, to sie zaczal przypierdalac jak pies do bacy.
-- Hmm, ja mysle, ze to bez sensu, czlowiek ma przebaczyc innym i sobie przede wszystkim.
-- Ty Zyd jestes, to sie nie odzywaj.
-- Ale to co mowie nie ma zadnego zwiazku z religia zydowska.
No i juz bylo za pozno, bo ja sie przez te kilka zdan juz nakrecilam wiec odparowalam.
-- Tak, ze spirytualnego punktu widzenia masz racje, ale jak to faktycznie wyglada w religii zydowskiej? bo wiem ze nie ma piekla, nie ma zadnego aktu spowiedzi, no kurwa nie ma nic!!!! Jest pelna swoboda i swawola co zreszta widac.
-- Niezupelnie, wlasnie dzis zaczyna sie Rosh Hashanah czyli Nowy Rok i od dzis az do Yom Kippur Zydzi maja rozpamietywac swoje przewinienia, bo Yom Kippur jest dniem oczyszczenia i zalu za zle uczynki.
-- He, jakie to proste. Taki Zyd napierdala co chce i jak chce przez caly rok, a potem sobie siadzie w kacie, troche sie pokiwa i w Yom Kippur powie Bogu "to ja juz zaluje za to co zrobilem" i jest czysty, gotowy do nastepnego roku napierdalania co chce i jak chce.
-- No wiesz, Zyd jeszcze powinien przeprosic tych co ich skrzywdzil i prosic o ich wybaczenie.
-- Oooo kochany, ja juz kurwa widze tego rabina co to kupowal nerki i watroby od biednych za 10 tysiecy dolcow i sprzedawal oczekujacym na przeszczep po 160 tysiakow. Juz go widze jak zapierdala tylko sie pejsy trzesa z przeprosinami i prosba o wybaczenie.
I w ten sposob zaczela sie dyskusja w wyniku ktorej dowiedzialam sie ze zeby isc do Synagogi w swieto Rosh Hashanah albo Yom Kippur (najwazniejsze swieta zydowskie) to trzeba se kupic bilet, no prawie jak do kina. Nie masz biletu, nie ma wstepu. I ponoc Synagogi maja w tym czasie duza zagwozdke, bo jak niektorych czlonkow nie stac na bilet, to co kurwa z nimi zrobic? pozwolic przyjsc za darmoche? No jakos to bardzo niekoszerne, zeby se taki Zyd nawet jak nalezy do danej Synagogi, mogl za darmo posiedziec w czasie swiat w Synagodze.
To juz niech se ktos mowi co chce, ale na szczescie kk jeszcze biletow nie sprzedaje i swieta czy nie ,kazdy moze se wejsc i posiedziec w ciepelku miedzy przekaladajacymi rozaniec i spiewajacymi hosanny. Chociaz licho wie, moze te bilety to tylko kwestia czasu? a nuz widelec czyta to jakis kk-owiec i od przyszlego roku bedzie kasa przed kazdym kosciolem.
Dowiedzialam sie jeszcze, ze Zydzi dokladnie tak samo, jak i Katolicy placa za wszystko co religia robi czyli wszelkie nacinanie pracia noworodkom (bardzo w/g mnie barbarzynski zwyczaj) bar mitzva (odpowiednik naszej komuni chyba) no i oczywiscie sluby i pogrzeby to wiadomo.
Nawet szkoly takie jak nasze niedzielne szkolki przy kosciolach, tutaj na "obczyznie" jesli czlowiek chce zeby dzieciak chodzil i uczyl sie polskiego to sa darmo, a za zydowska nauke hebrajskiego trzeba placic.
Wspanialy powiedzial ze tylko te jego nauki jak chcial przejsc na religie zydowska byly za darmo.
-- Wiadomo, ze te nauki byly za darmo, dostawali cos wiecej, kolejna duszyczke. Tylko nie przewidzieli ze za x lat ozenisz sie ze mna i wszystkie religie pojda sie bujac.
Tym sposobem dojechalismy do koncowego przystanku, gdzie Wspanialy kupuje zawsze papierosy, bo on ciagle pali, malo ale pali. I to zaczyna byc bardzo upierdliwe dla mnie, bo ciezko sie przebywa z nim przez weekend, fakt ze nie pali przy mnie bo wychodzi na taras, no ale ja mam swiadomosc ze ON PALI a ja NIE.
To zatrzymalismy sie przy tym kiosku, bo papierosy Wspanialy kupuje przez okienko, ale ja raz w tygodniu w piatki kupuje kupon totolotka. A wlasciwie to mega lotka, bo na chuj mnie 2 czy 3 miliony, jak juz grac to o dziesiatki albo i setki milionow:)
To ja sie grzecznie zapytalam:
-- Czy ty juz kupiles swoj mega ticket bo ja musze kupic?
-- Ja kupilem, ale czy Ty kupujesz za moje czy za swoje pieniadze?
-- Za moje.
Wiecie, te chlopaki w tym kiosku to maja z nami niezly ubaw z tymi cotygodniowymi pytaniami czyje pieniadze bedziemy dzis wydawac.
Poszlam, kupilam.
Dzis rano pytam Wspanialego czy sprawdzal kupony.
-- Jeszcze nie, zreszta nie wiem gdzie jest Twoj.
Wyciagnelam wiec moj kupon z kieszeni wczorajszych portek i napisalam na nim "MeMe" i polozylam na stole obok jego kuponu.
-- O wiedze ze podpisalas na wszelki wypadek. Ale MeMe to jestem ja, czyli Me.
-- Nie, bo Ty jestes YouYou.
Po kilku minutach zawolal:
-- Wygralas!!! Wygralas!!! cale 2 dolary!!!!
I daje mi dwa banknoty jednodolarowe. To ja wzielam tylko jeden i mowie:
-- Widzisz, ja to sie po katolicku podziele.
-- Hahahhaaha bo wygralas tylko 2 dolary, a jakbym tak ja wygral 100 milionow to bys powiedziala "pamietasz jak ja sie podzielilam ta dwojka, to teraz ty sie tez podziel".
-- A pewnie ze TAK!!!!!!!!!! - potwierdzilam z ochota i dodalam - ale Ty jestes Zyd to pewnie bys sie nie podzielil.
-- A co to zapomnialas ze we mnie nie ma ani jednego zydowskiego gena?
-- No nie zapomnialam, caly czas sie tym kierowalam decydujac sie na to malzenstwo.

Stardust debatujac na co wydac wygrana sume ;/

59 comments:

  1. ja apropos rzezania. to podobno bardzo higieniczne, pozadane i w standarcie na zachodzie. tak słyszalam. czy jest na sali lekarz ? :)

    ReplyDelete
  2. Spt--> Tu faktycznie jest to standard i jak nie powiesz przed porodem, to Ci chlasna synka na 100%. Chociaz ostatnio co raz czesciej pytaja:) Wiesz z kwestia higieny, to ja mam takie proste spojrzenie ze jak sie tego nie myje to chlastanie tez nie pomoze:)
    Generalnie to jak patrze na obrzezanie czy to narzadow zenskich czy meskich to raczej chlastaja akurat tam gdzie ten narzad jest najbardziej wrazliwy. Faktem jest ze chlasniety nie wie co traci, tak samo jak przy obrzezaniu zenskim gdzie chlastaja akurat lechtaczke.
    To takie moje chalupnicze teorie;)

    ReplyDelete
  3. Co je twoje, to je moje a co moje, to nie ruszaj :-))

    ReplyDelete
  4. Generalnie, to tam gdzie sie masowo mecizny obrzezuja, jest mniej raka szyjki macicy, wiec dziala.
    Obrzezanie meskie nie zmniejsza wrazliwosci, wrecz przeciwnie, zostawia to co najwrazliwsze na wierzchu, dlatego sie potem wali szarlotke albo watrobke;)

    ReplyDelete
  5. Star, Ty mnie wytlomacz jedno, jak Wspanialy moze byc Zydem, skoro jego matka byla czysta Aryjka, he?

    ReplyDelete
  6. Sze--> Bo z tym moje i twoje to jest taka zmyla ze jak mowisz o sobie to zawsze powiesz ME a ta druga osoba jest YOU. Czyli moje podpisanie kuponu MeMe wcale nie dowodzi czyj to byl kupon:)))

    ReplyDelete
  7. Czarownico--> Nie bede sie wdawac w dyskusje, bo ja nie lekarz. Ty jestes tu sila fachowa, a ja to tylko taki macalnik-chalupnik;))
    Tylko nie rozumiem tego metafora z szarlotka i watrobka:((
    A Wspanialy jest zydem bo sie ozenil z Zydowka i przeszedl na ichna religie, wiec oficjalnie jest wyznawca judaizmu. Nieoficjalnie to ma taki sam stosunek do religii jak ja.

    ReplyDelete
  8. Co do obrzezania - nie dosc ze higieniczne, to jeszcze zmniejsza ryzyko raka penisa i zmniejsza ryzyko zakazenia wirusem HIV (to dla tych pojebancow, co lubia niebezpieczny seks). A poza tym to nie ma zadnej roznicy we wrazliwosci i takie tam.
    Ja tam osobiscie nie wierze w te wszystkie wybaczania i niewybaczania. Co sie stalo sie nie odstanie. Co przewinilismy zostaje z nami do konca zycia i zadne magiczne zabiegi i obrzedy tego nie zmienia. Liczyc nalezy tylko na to, ze Alzhaimer dopadnie wczesnie i sie o tym zapomni. Nawet jesli sie dostanie wybaczenie, nawet jesli sie zadoscuczyni... czyn zostaje.

    ReplyDelete
  9. SMS--> Nie chce mi sie pisac calego nicka, mam nadzieje ze sie nie obrazisz o skrot:)
    Podoba mi sie Twoje podejscie do sprawy wybaczania, tez mysle ze religie daja czlowiekowi takie zludne przeswiadczenie ze to sie da "gumka wytrzec":)))
    A i dziekuje za medyczne poparcie dla obrzezania, dla mnie to jednak barbarzynstwo. Zastanawiam sie czasem ze skoro rozmawiamy do dziecka w lonie, sluchamu Mozarta wierzac ze dziecko zachowuje pamiec tego co sie dzieje wokol matki, to dlaczego potem poddajemy go takiemu zabiegowi? Czyzby tego dzieciak wybiorczo mial nie poamietac w swojej podswiadomosci? Jakos tak mi to nie pasuje. Zreszta jesli zabieg jest wykonany natychmiast po urodzeniu jak odcinanie pepowiny to jeszcze jestem w stnie przelknac. Ale robienie z tego uroczystosci i zapraszanie rodziny i znajomych gdzie wszyscy swietuja a maly czlowieczek drze jape z bolu, jest dla mnie straszne. Jedna z moich klientek, ktora wyszla za maz za Zyda wlasnie niedawno przezyla taka uroczystosc na czesc obrzezania wlasnego syna. Mowila mi ze nie chce miec juz wiecej synow, bo caly wieczor gdy wszyscy inni swietowali to ona siedziala w drugim pokoju z synkiem i ryczala. Jako matka nie wyobrazam soibe zebym mogla poddac moje wlasne dziecko takiemu zabiegowi i swietowac.
    Natomiast moge stwierdzic, ze obrzezany wyglada lepiej:))) nawet w stanie spoczynku wyglada jak narzad plciowy a nie zmywak do naczyn:)))))))

    ReplyDelete
  10. Star, metafora z watrobla pochodzi z "Kompleksu Portnoy'a", takiej ksiazki sprzed lat, napisanej przez Philipa Roth'a, Zyda pelna geba, gdzie glowny bohater wyruchal po drodze od rzeznika rzeczona watrobke, znaczy obiad dla swojej rodziny:)
    Metafora z szarlotka zas z "American Pie", takiego filmu dla malolatow, gdzie nie pamietam juz czy ruchajacy szarlotke byl Zydem czy nie, ale jednym z glownych bohaterow byl zydowski nastolatek i jego luzacki w sprawach seksu ojciec, a caly film i kolejne jego sequele obracaja sie wokol ruchania.
    Nie wiedzialam, ze na judaizm moze sie goj nawrocic, myslalam, ze ot naprawde tylko z mlekiem matki mozna dostac, dlatego tak niechetniue podchodza do malzenstw mieszanych. Moja kuzynka z Baltimore wyszla za Zyda i jakies problemy z tym byly, ale nie pamietam juz dokladnie.

    ReplyDelete
  11. Star - to miłe że wygrałaś:)
    Nawet te 2 dolary:)))

    ReplyDelete
  12. tak ..psa juz przestalismy ucinac ogony, uszy bo i po co rasowy jest i tak ..a ludzi jeszcze chlastamy i do tego wmawiamy sobie ze to taaakiew dobre : higeniczne i chroni przed chorobami ....
    Jeden wierzy w boga drugi w bajki - a kazdemu wolno robic co mu sie podoba byle nie zmuszac innych do swoich przekonan ;))) :)))

    ReplyDelete
  13. Stardust, ha, ha, ha, ha, ha, ha, ha, ha, ha, ha!
    jesteście fantastyczni:)

    ja w totka miałam tylko jedna cyfrę trafioną:(

    ReplyDelete
  14. Diesel--> W ZMYWARCE DO NACZYN!!!!!!!!!!!!!!!!!! a w czym mozna myc oprocz zmywarki, w zlewozmywaku:)))

    ReplyDelete
  15. Czarownico--> Z tego co sie orientuje to wszystkie religie sa chetne do przyjecia nowych, maja niby rozne wymagania, bo trzeba sie nauczyc jakichs tam pierdol religijnych i zdac egzamin, ale przyjmuja. Zawszec to nowa sztuka na ktorej mozna zarobic, nie?

    ReplyDelete
  16. Tuv--> No zywcem majatek:))) Dolozylam do tego $78.00 i poszlam do kosmetyczki zrobic sobie czyszczenie twarzy, a co? W koncu wygralam, nalezalo mi sie:))))))

    ReplyDelete
  17. Gullviva--> Wlasnie o to mi chodzi, ze psy i koty traktujemy juz lepiej niz ludzi:) Nie bede sie sprzeczac z doktorami, w koncu to zawodowcy, ale wiem swoje:))

    ReplyDelete
  18. Beata--> Wierz mi ze czasem to mamy takie teksty ze niejeden by sie zdziwil dlaczego ciagle jeszcze jestesmy razem:))) A nas to bawi.

    ReplyDelete
  19. O kurde wlasnie przeczytalam artykul o tym jak rzady krajow skandynawskich walcza z tradycyjnym obrzezaniem dziewczynek. Nikt mi nie przetlumaczy ze jakiekolwiek ciachanie jest dla zdrowia i to bez wzgledu na plec!!!!!! Kurewskie barbarzynstwo i tyle!!!! Wielki uklon w strone Skandynawi z mojej strony. Jesli to zapobiega w/g medycyny jakiemus rakowi to moze niedlugo bedziemy wycinac gruczoly piersi niemowletom plci zenskiej zeby zapobiec rakowi piersi. Glupota.

    ReplyDelete
  20. Star - ja sobie tego u dziewczynek nie wyobrażam.czytałam i artykuły i ksiażke,jest taka zapomnialam tytułu niestety napisana przez kobietę ktora przez to przeszła.
    Koszmarne barbarzyństwo:(.

    co do obrzezania mężczyzn - dziwne to jakieś,nie wiem,trudno mi orzec:)

    ReplyDelete
  21. z tego, co się orientuję, to Żydem jest ten, któ ma matkę Żydówke.
    na judaizm może przejść każdy, ale to nie znaczy, że z automatu staje się Żydem.
    ale mogę się mylić :)
    słońce tak ładnie świeci za oknem, a ja w robocie jeszcze jakieś 6 godzin, buu.

    ReplyDelete
  22. I jak to w zyciu bywa - sa zwolennicy obrzezania chlopcow i sa przeciwnicy.
    Ja generalnie jestem za podejmowaniem decyzji w sposob swiadomy, zatem jak dziecko nasze skonczy lat 18scie to niech sobie obrzezuje co chce i niech sobie podaza jaka chce sciezka.
    Obrzezanie, podobnie jak chrzest w dziecinstwie uwazam za niedopuszczalne (pod wzgledem moralnym), gdyz dziecka pozbawia sie prawa do wyboru. Ja rozumiem, ze wychowanie winno byc w kulturze danej religii, OK, ale PO 18roku zycia. Do tego czasu winno sie ukazywac, ze mamusia jest agnostyczka, tatus katolikiem, ciocia Janka zydowka, a wujek Taduesz ma na wszystko wyjebane. Podobniez z obrzezaniem - jesli dziecie nie ma wskazan medycznych, to powiedziec, ze jak skonczy lat 18scie to sie moze obrzezac na znak przymierza ze swoim wybranym bogiem, tudziez jesli chce zmniejszyc ryzyko raka pracia, badz zamierza sie bzykac bez zabezpieczenia, to niech sobie kawalek napletka utnie u dochtora, w znieczuleniu miejscowym i bedzie wszystko gites.
    Oczywiscie jesli sa wskazania do obrzezania (czesto tylko czesciowego), to barbarzynstwem nalezy nazwac postawe rodzicow, ktorzy do lekarza z dzieckiem nie ida :)

    ReplyDelete
  23. Sms - moja Młoda na ZNAK PRZYMIERZA strzeliła sobie dredy;>.
    W zasadzie to najmniej ingerujaca forma wspólnoty ;)))

    ReplyDelete
  24. tuv --> i niech jej serce bedzie blogoslawione :) ja na swoje 18ste urodziny postanowilem wypic alkohol... (ale nuda nie?)

    ReplyDelete
  25. Tuv--> Czy ta ksiazka to aby nie "Possessing the secret of joy" nie znam polskiego tytulu, ale autorka jest Alice Walker?

    ReplyDelete
  26. Bere--> Masz racje, urodzenie przez matke zydowke zalatwia przynaleznosc do religii zydowskiej ze tak powiem "z urzedu". Ale z religia jest tak samo jak z obywatelstwem. Fakt ze sie urodzilam w Polsce nie wykluczal mozliwosci przyjecia obywatelstwa amerykanskiego. Ja jestem naturalizowana Amerykanka, a Wspanialy jest Zydem z wyboru a nie urodzenia. Dlatego wlasnie mi przypomnial ze on jest Zydem bez zydowskich genow. Ja tez nie mam amerykanskich genow, ale jestem Amerykanka. No tak to dziala, jak sie zapytasz Wspanialego o religie to jest Zydem, jak zapytasz mnie o obywatelstowo jestem Amerykanka polskiego pochodzenia.

    ReplyDelete
  27. Star, mieszamy narodowosc z obywatelstwem i jeszcze wyznaniem tutaj.
    Twoje amerykanskie obywatelstwo jest nabyte, narodowosci jestes polskiej od urodzenia, wyznania rzym-kat nadal (skoro sie nie wypisalas).
    Jestes i zawsze bedziesz Amerykanka polskiego pochodzenia, jak ja bede Brytyjka (nie Angielka) polskiego pochodzenia, jesli sie zdecyduje i przysiegne na wiernosc Krolowej (jesli to nadal bedzie Elka, to pewnie przysiegne, bo to wielkiego formatu osoba jest).
    Wspanialy jest Amerykaniniem, z pochodzenia nie wiem (jesli urodzil sie juz tam to i narodowosc ma amerykanska), ale jesli jego matka nie byla Zydowka, to nie jest Zydem z narodowosci, tylko wyznawca judaizmu z wyboru - tak mi sie wydaje.
    Choc majac zydowska zone, mogl duzo zalapac, bo to jeden z narodow, gdzie religia i zycie codzienne sa scisle polaczone.

    Obrzezanie dziewczynek jest zupelnie czym innym, niz chlopcow, nie jest podyktowane nigdy i absolutnie wzgledami zdrowotnymi tylko nakazami religijnymi. Jest barbarzynskim okaleczeniem i powinno byc potepiane przez caly swiat.

    Sak-maj... proponujac zostawic obrzezanie do 18 r.z. masz sporo racji jesli chodzi o swiadomy wybor, natomiast nie masz zupelnie racji, jesli chodzi o wzgledy medyczne. Jedno popoludnie przy zmianie opatrunkow w przychodni urologicznej uswiadomiloby Ci roznice.

    ReplyDelete
  28. Jeszcze do Sak... - obrzezanie ni ezmniejsza ryzyka raka pracia, tylko raka szyjki macicy, wiec jesli juz z tego wzgledu, to powinno byc dokonane ZANIM rzeczony wsadzi komukolwiek. Czyli do wieku 12-13, bo potem to juz jazda bez trzymanki.

    Nadzieja w tej nowej szczepionce, moze pozwoli kobietom sie uniezaleznic od checi obrzezania tudziez mycia dokladnego przez mencizny.

    ReplyDelete
  29. Czarownico--> Alez ja nigdzie nie napisalam ze jestem narodowosci amerykanskiej. Ja nie myle narodowosci z obywatelstwem doskonale wiem ze to dwie rozne sprawy. Wiem ze do smierci moja narodowosc jest i bedzie polska.
    Wspanialy jest 3 pokoleniem urodzonym tutaj wiec co do Jego narodowosci i obywatelstwa to chyba raczej nikt nie powinien miec watpliwosci. Zydem zostal nie dlatego ze ozenil sie z Zydowka, tylko dlatego ze przeszedl conversion to judaizm, a tego nie zdobywa sie przez siedzenie przy jednym stole czy spanie w jednym lozku z zydowska zona. To jest proces powiedzialabym powazniejszy od przyjecia obywatelstwa innego kraju. On jest Zydem z wyboru, tak samo jak ja Amerykanka z wyboru. On przeszedl caly proces conversion zakonczony oficjalnym przyjeciem go do spolecznosci wyznawcow judaizmu, tak samo jak ja przeszlam proces przygotowania i nadania mi obywatelstwa amerykanskiego. W nim nie ma kropli zydowskiej krwi ale on w pewnym momencie zycia WYBRAL bycie Zydem, tak samo jak ja WYBRALAM obywatelstwo amerykanskie. Z ta tylko roznica ze ja zawsze bede Amerykanka polskiego pochodzenia, a on tylko Zydem, chyba ze kiedys znow przyjdzie mu do glowy zmienic religie na jakas inna, ale nie sadze bo nie widze potrzeby. I masz racje, ja ciagle jestem osoba wyznania rzymsko-katolickiego bo sie nigdy nie wypisalam. Jestem tylko niepraktykujaca. To o co pytala chyba Dkikejka w tamtej notce.

    ReplyDelete
  30. CZarownico--> I bycie Zydem to nie narodowosc. Zyd to wyznanie, narodowosc moze byc rozna w zaleznosci gdzie sie Zyd urodzil, a rodza sie wszedzie. Zyd urodzony w Izraelu to Izraelita wyznania zydowskiego.

    ReplyDelete
  31. "Stardust:
    Nikt mi nie przetlumaczy ze jakiekolwiek ciachanie jest dla zdrowia i to bez wzgledu na plec!!!!!!"


    No wlasnie :))) podpisuje sie pod tym ...Lekarz ktory ci powie ze obrzezania chlopca bedzie go chronic przed rakiem albo zarazeniem przed HIv to konowal i powinno sie go zlinczowac bez sadu ;))) W afryce obrzezanie ( i chlopcow i dziewczynek) jest normalne a najwiecej tam zarazonych Hivem osob jest :(
    A higieny trzeba uczyc dzieci bo wiesz widzialam ( z racji zawodu) takie "nie higieniczne" obrzezane sirasy ze cos...

    "Lekarze w epoce wiktoriańskiej pod koniec XIX wieku określali męski napletek mianem "źródła wielkich szkód" ....i mimo ze mamy juz XXI wiek w dalszym ciagu myslimi jak przodkowie ;)

    http://wiadomosci.onet.pl/1574633,242,2,spor_o_napletek,kioskart.html


    O dziewczynakach to nie pisze bo to wylacznie barbazynstwo - niczemu i nikomu nie potrzebne a nawet szkodliwe!!!

    Dlaczego caly czas poprawiamy nature??

    ReplyDelete
  32. Gullviva--> Wlasnie o to chodzi, o to poprawianie natury. Najgorsze jest to ze skutki tego naszego poprawiania sa coraz gorsze albo w najlepszym przypadku bardzo mierne. Bo pomimo cialgych poprawek to coraz wiecej mamy zachorowan na roznego typu choroby rakowe i w coraz mlodszym wieku. A my ciagle poprawiamy, modyfikujemy, klonujemy i potem sie dziwimy ze stoimy w miejscu, albo nawet sie cofamy:))))

    ReplyDelete
  33. ja się też podpisze pod tym cięciem nie wiadomo po co.bo tak.nie chce mi się rozwodzić.
    a jak facet jest brudny ,to czy ma czy nie ma ten cały napletek to co w sumie za różnica? niech się myje!i już!
    a i jeszcze..ponoć drażniony nieustannie-czyli wystawiony bez naturalnego ubranka bardziej chętny?
    jak baba do kitu to i obrzezanie nie pomoże:)żaden się nie podniesie bo i po co?

    o dziewczynkach nie rzeknę nic,barbarzyństwo i tyle.
    zresztą,obrzezanie też.

    ReplyDelete
  34. Gullviva, nie jego bedzie chronic, tylko jego partnerki i tylko przed rakiem szyjki macicy.
    Przed HIV to w 100% chroni tylko wstrzemiezliwosc:)
    Lincz na lekarzu, a za co?
    Czy to lekarz nastaje na obrzezanie noworodka czy jego rodzice przychodza z taka prosba/zadaniem/pomyslem? Lekarz tylko wykonuje procedure, i dobrze ze lekarz - przynajmniej czystym skalpelem to robi.

    Star, zainteresowalo mnie, ze az pogrzebalam w Wiki i choc to nie zawsze autorytet, to pisza, ze Izraelczykiem jest nazywany kazdy mieszkaniec Izraela, nie tylko Zyd:
    http://pl.wikipedia.org/wiki/%C5%BBydzi

    I jeszcze, ze narodowosc, a wyznanie rozroznia sie pisownia, wiec wychodzi na to, ze Wspanialy jest zydem, a nie Zydem:
    "Zgodnie z zasadami języka polskiego, w którym nazwy narodowości zapisywane są tzw. dużą literą, a nazwy wyznawców poszczególnych religii - małą, na określenie członka narodu żydowskiego, niezależnie od wyznania takiej osoby, używane jest słowo Żyd, natomiast wobec wyznawcy judaizmu stosuje się zapis żyd[4]."

    Z Zydami nie jest prosto, bo to narod bedacy cale wieki bez panstwa, wiec z narodowoscia, obywatelstwem i wyznaniem jest niezle zamieszanie:)

    ReplyDelete
  35. Czarownico, ale przeciez ja bez Wiki napisalam ze Izraelczyk to narodowosc. Mam wrazenie ze to nie ja myle, tylko Ty. Zyd to wyznawca judaizmu bez wzgledu na to gdzie urodzony. Pamietam ze w Polsce wlasnie nie rozrozniano narodowosci od wyznania w przypadku Zydow. I to nie ma nic wpsolnego z pisownia malej czy duzej litery. Jakbym napisala "polak" to sie obraza wszyscy, ale "zyd" moge? Duza litera jest tylko wyrazem szacunku w moim przypadku, bo tak naprawde to nie wiem co na to przepisy:)

    ReplyDelete
  36. Czarownico, moze jeszcze inaczej, nie ma narodowosci zydowskiej. Narodowosc jest zwiazana z miejscem urodzenia a nie ma panstwa ktore nazywaloby sie np. Zydowo. Jest Izrael i tam sie rodza ludzie roznych wyznan.
    Wyznanie i obywatelstwo mozna sobie zmienic, narodowosci sie nie da.

    ReplyDelete
  37. Star, ale wlasnie napisalam (za Wiki, bo na podoredziu nikogo zorientowanego w tych zawilych kwestiach nie mam, jak Ty;) ze w tym problem, ze "zyd" moze oznaczac i wyznanie (mala litera), i narodowosc (wielka litera).

    Natomiast mam watpliwosci, czy Izraelczyk to narodowosc, skoro Arabow mieszkajacych w Izraelu tez mozna nazwac Izraelczykami:
    "Żydzi zamieszkujący Izrael są nazywani Izraelczykami; określenie to jednak oznacza także wszystkich obywateli tego kraju (wliczając w to Arabów), a czasem także wszystkich mieszkańców Izraela."

    A zeby zamieszac jeszcze bardziej:
    "W rzeczywistości często istnieją Żydzi, niebędący żydami, zaś żydów niebędących Żydami w zasadzie nie ma, gdyż jednym z warunków bycia żydem jest posiadanie przodków Żydów."
    No to ostatnie zdanie mnie rozwalilo:))))

    ReplyDelete
  38. Narodowosc nie musi byc zwiazana z miejscem urodzenia, obywatelstwo tak:

    Narodowość - pochodzenie określane w naszym kręgu kulturowym zwykle zgodnie z pochodzeniem rodzica bądź też jego przodka, przynależność do określonego narodu (np. polskiego, niemieckiego, rosyjskiego), poczucie przynależności do narodu.

    Obywatelstwo tutaj (bo dluzsze)
    http://pl.wikipedia.org/wiki/Obywatelstwo#Nabycie_obywatelstwa

    Ufff, skomplikowane to wszystko, mysle ze ladnie roznice oddaje angielski - "ethnicity" i "citizenship".
    Alesmy lekcje wychowania obywatelskiego odrobily;)))

    ReplyDelete
  39. No wlasnie najbardziej mi sie to podoba w wydaniu angielskim:))) Nie mam czasu teraz czytac Wiki, ale w takim razie kim jest dziecko urodzone w Anglii z matki zydowki, urodzonej we Wloszech i ojca Araba o wyznaniu katolickim urodzonyego w Somalii? Nigdy w najsmielszych przypuszczeniach nie przyszloby mi do glowy ze Zyd to narodowosc, lub obywatelstwo. Dla mnie Arab tez nie obywatelstwo czy wyznanie, bo sa Arabowie wyznan innych niz muzulmanskie no i sa Arabowie urodzeni w innych krajach niz kraje rejonu arabskiego. Ales mi namieszala:)))))a ja tak lubie miec prosto, latwo i przyjemnie:)))

    ReplyDelete
  40. He, he, Star, pociesz sie, ze sobie tez namerdalam;)
    Od tego roku wpisujemy w historie choroby "ethnicity" i "main language spoken" i dla dziecka przedstawionego wyzej przez Ciebie dalalbym tak:
    1. wybor rodzicow, a jesli dziecko starsze to dziecka, kim sie czuje (bo to tez ma znaczenie przy narodowosci)
    2. jesli nie zalezy im na zadnej z ich narodowosci, a nie umialabym dopasowac niczego z dlugaaaasnej listy, to dalabym "other ethnic, mixed origin" - jakos te kase z NHS przeciez trzeba dostac;))

    ReplyDelete
  41. też jestem przeciw cięciom...wszystkiego...psom uszu, ogonów i facetom skórki:)

    ReplyDelete
  42. Czarownica:
    "Gullviva, nie jego bedzie chronic, tylko jego partnerki i tylko przed rakiem szyjki macicy.
    Przed HIV to w 100% chroni tylko wstrzemiezliwosc:)
    Lincz na lekarzu, a za co?
    Czy to lekarz nastaje na obrzezanie noworodka czy jego rodzice przychodza z taka prosba/zadaniem/pomyslem? Lekarz tylko wykonuje procedure, i dobrze ze lekarz - przynajmniej czystym skalpelem to robi."


    Nie wiem w jakim pocencie moze chronic kobiete obrzazanie faceta przed rakiem szyjki macicy ( ja wierze bardziej w ochrone przez w szczepianke i dobra higiene mezczyzny niz obrzezanie), tudzez rakiem u niego samego czy zarazenim hiv... Nawet jak sa tacy ktorzy uwazaja ze to prawda to ich sprawa, a lekarza "zlinczowac" chcialam , nie za to ze zabieg przeorowadza na chlopcu,( jesli to robi na dziewczynce to tez jestem absolutnie przeciw) tylko ze moze ludzi w blad wprowadzic np wlasnie inf. ze obrzezanie chroni skutecznie przed zarazeniem sie hiv...i t d ...
    Wlasnie w Skandynwii nie wierzy sie w podobne, nie sprawdzone jeszcze opinie ...albo moze sprawdzone stanowczo za malo i w za krodkim czasie, dlatego uwazam ze nie nalezy podawac ich jako pewnikow....po prostu ..a to o "linczu" bylo polzartem napisane....

    ReplyDelete
  43. Jeszcze nie czytalam tej Wiki, ale jakos nie mam przekonania do nich, bo wiem ze to pic na wode, moj pasierb tam kiedys pracowal. W Wiki teoretycznie kazdy moze sobie pisac co chce i dodawac informacje niekoniecznie sprawdzone. Moze jeszcze przeczytam, ale nie obiecuje;). Natomiast dla mnie Arab, to tak samo jak Slowianin, czyli czlowiek przynalezacy do konkretnej grupy etnicznej jednego lub wiekszej ilosci krajow lezacych w konkretnym miejscu na ziemi. Slowianin moze byc Polakiem ale nie musi, bo moze byc Slowakiem itp. No i moze ale nie musi byc zydem, katolikiem czy tez moze buddysta. Niektore grupy etniczne sa zdominowane konkretna religia ale wcale nie wykluczaja mozliwosci innej religii. Wlasnie przyklad Arabow jest najbardziej na rzeczy w tym wypadku. Arab czyli mieszkaniec kraju arabskiego, ale niekoniecznie muzulmanin.

    ReplyDelete
  44. Z calym szacunkiem, ale twierdzenie, ze obrzezanie chlopcow chroni partnerki jest co najmniej dziwne. Czy fizjologia jednej plci moze wywolywac choroby, i to smiertelne, u drugiej? Czyli co - zostalismy skonstruowani z felerem, jako jedyny zreszta gatunek na Ziemi? A moze w ciagu tysiecy lat zmutowalismy? ;-) W takim razie, jesli wszystkich chlopow sie nie obrzeza, niechybnie wymrzemy, i to z reki (hmmm no moze niekoniecznie reki ;-) naszych bliznich :-D

    Przesadzilam wyzej, ale celowo. Jak sie chce, to wszystko w badaniach mozna udowodnic, statystyczne poparcie sie znajdzie. Zalezy, jakie sie ma zalozenia i czego sie szuka. A to, ze obrzezanie mialo jakies uzasadnienie w miejscach, gdzie nie bylo wody do mycia, nie ma uzasadnienia dzis. Niech sie taki jeden z drugim myje, ot co! :-)

    ReplyDelete
  45. MariaAgdalena--> Obsmialam sie jak norka, bo wychodzi na to ze chujem mozna swiat zniszczyc, a nasze nic ino sie zbroja:)))
    Ale to mi przypomnialo kawal.
    Polak, Francuz i Zyd chwala sie osiagnieciami seksualnymi.
    Polak mowi, ja jak dobrze wykocham zone to az krzyczy w czasie orgazmu.
    Francuz na to, ja jak moja wypieszcze jezykiem to krzyczy przez godzine.
    Zyd mowi, oj glupie chlopy tyle sie musita narobic, ja to ruchne pare razy, obetre chuja o firanke i baba drze morde przez tydzien.

    ReplyDelete
  46. No tak, bron biologiczna najnowszej generacji, a jaka skuteczna ;-)

    Kurde, oplulam ekran przez ten kawal :-)

    ReplyDelete
  47. A jeszcze o jednym, czyli o wybaczaniu, spowiedziach itp.

    Z jednej strony jest tak, ze religia daje ulude, ze jak sie ksiedzu powie o wszystkim, to juz jest cacy i nie ma o co krzyczec. Takie: "No przeciez przeprosilem, wiec o co ci jeszcze chodzi?" Bo chyba to u Zydow mowi sie ze trzeba 7 pokolen zeby proces wybaczenia sie zakonczyl? Pewnie, ze dotyczy to nie czynu kalibru pitu pitu, ale chodzi o zasade...

    Z drugiej strony, to tylu ludzi lazi po tym swiecie i rozpamietuje swoje dawne czyny i biczuje sie mentalnie, ze nie postapilo inaczej. Mniej i bardziej zaawansowane moralnie sprawy, od glupiego przygadania komus, do ciezszych przewinien. No i latami to rozpamietuja: "a gdybym wtedy tak nie postapil, to by bylo inaczej" itp. Tak ze nie wiem, czy spowiedz i tzw odpuszczenie grzechow zawsze pomagaja. To banal, ale najtrudniej wybaczyc samemu sobie, choc to najwazniejsze w sumie. I czeso tacy ludzie nawet nie sa w stanie zrozumiec, ze sobie dokopuja - bo dla nich to co sie wydarzylo x lat wczesniej nadal jest aktualne...

    ReplyDelete
  48. Maria Agdalena i Gullviva:

    EBM (evidence based medicine) sie to nazywa i bylo praktykowane w UK duzo wczesniej niz w innych krajach, do tego z absolutnym pierdolcem, ktory tak odstrasza polskich pacjentow od NHS - jesli nie ma na cos dowodu w badaniach, to sie tego nie stosuje (a nasi nie rozumieja, dlaczego tu nie ma odpowiednika flegaminy na recepte np).

    Evidence macie tutaj, mozecie nie wierzyc, ale to niczego nie zmieni:
    http://www.bmj.com/cgi/content/extract/324/7344/994/a

    http://www.reuters.com/article/healthNews/idUSTRE4BG7CM20081217

    http://www.physorg.com/news148735353.html

    http://content.nejm.org/cgi/content/short/346/15/1105

    Jest duzo, duzo wiecej, ale nie chce Star bloga zasmiecac.

    Jesli chodzi o pobozne zyczenie, zeby panowie zaczeli sie myc porzadnie, to... zostanie poboznym zyczeniem i nie moze byc traktowane jako masowa metoda zapobiegania.

    ReplyDelete
  49. Odnosnie spowiedzi to ja tylko z pewna niesmialoscia osmiele sie powiedziec, ze dla prawdziwego katolika nie polega ona na odklepaniu grzechow i oczekiwaniu na zastukanie w kratke konfesjonalu przez ksiedza.
    Bo warunkiem dobrej spowiedzi jest i szczerosc w wyznaniu grzechow, i zal za grzechy (najwazniejszy), i postanowienie poprawy i zadoscuczynienie.
    Inaczej spowiedz nie jest wazna.
    Mysle, ze taka spowiedz przynosi ulge sumieniu, co nie znaczy, ze pewnych uczynkow nie bedziemy zalowac (i pamietac) przez dlugie lata.
    P.S. Skoro piszac o wyznawcach wszystkich religii uzywamy malej litery (katolik, protestant, muzulmanin) to chyba nie ma powodow, by mowiac o zydach jako wyznawcach judaizmu uzywac duzej litery, nieprawdaz?
    G.

    ReplyDelete
  50. G.--> Milo Cie znow widziec:) ja akurat uzylam duzej litery bo chodzilo o konkretnego zyda - mojego meza, choc faktem jest i przyznaje Ci racje ze nie powinnam. Na temat spowiedzi i jej wartosci nie bede sie wypowiadac.

    ReplyDelete
  51. Czarownico--> No w tych artykulach to tez jest duzo suppose, suspect, may ale malo hard core evidence. Czyli przypuszczenia sa, ale tylko przypuszczenia. Z drugiej strony doczytalam tez cos o wplywie ilosci partnerow, a nie tylko ich jakosci. Wiec moze zamiast propagowac obrzezanie, powinnismy sie skupic na ograniczeniu ilosci partnerow seksualnych.
    Przyznam ze bardzo mi sie podoba jeden z komentarzy, w ktorym autor mowi ze generalnie wszystko mozna sprowadzic do mycia ale na myciu nie zarabia ani doktor ani farmaceuta. Wiekszosc obrzezan nie jest pokrywana przez ubezpieczenia, a to tez daje mi do myslenia. Dopoki nie ma hard core evidence to nie jestem przekonana o slusznosci tego zabiegu. Wiemy na 100% ze amputowana reka nie odrasta i w to wierze:))

    ReplyDelete
  52. S. :)
    Tak na marginesie, to ja mam ogromne watpliwosci, co do tego czy twoj Wspanialy jest zydem :D
    Sama przeciez piszesz:
    "Nieoficjalnie to ma taki sam stosunek do religii jak ja"
    Ja to traktuje jako licentia poetica dla ubarwienia opowiesci :D
    Pozdrawiam :)

    ReplyDelete
  53. Anon--> Nie mam wplywu na Twoje przypuszczenia, toz mozesz sobie przypuszczac co chcesz i do woli:))) a ja wiem swoje.

    ReplyDelete
  54. Czarownica --> no ja ironicznie z tym rakiem pracia i hivem pisalem :)
    Znane sa przypadki raka pracia wlasnie u obrzezanych factow i to w miejscu blizny po obrzezaniu...
    Z HIvem tez nie ma dostatecznych dowodow na to, ze zmniejsza ryzyko zarazenia.
    Z rakiem szyjki macicy tez nie ma dodstatecznych dowodow.
    Nie pozostaje nic innego jak myc kutasy panowie, uzywac prezerwatyw i nie skakac z kwiatka na kwiatek :)

    ReplyDelete
  55. SMS--> I to sie nazywa rzeczowe podejscie do sprawy, krotko, konkretnie i zwiezle. Dzieki:))

    ReplyDelete
  56. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...